Vam je naš blog všeč?

Optimizacija za začetnik 1. del: Osnove

Optimizacija za začetnik 1. del: Osnove

Avtor: Igor Videčnik

Ste začetnik na področju spletne optimizacije? Vas zanima kako optimizacija spletnih strani deluje? Potem ste trenutno na pravem mestu. Odločili smo se, da pripravimo serijo člankov Optimizacija za začetnike. 1. del obravnava uvod v optimizacijo in je namenjen tistim, ki o optimizaciji resnično ne veste ničesar. Preden se poglobimo v tehnični del in vse ostalo kar spada k optimizaciji začnimo čisto na začetku.

Kaj je optimizacija spletnih strani?

Optimizacija spletih strani ali po angleško Search engine optimization (SEO) je proces s katerim poskušamo dvigniti neplačane (organske) pozicije v spletnih iskalnikih. Višje kot bo spletna stran rangirala, več ljudi jo bo obiskalo. Optimizacija zajema veliko načrtovanja, raziskovanja in predvsem kreativnega dela. Poznamo različne metode optimizacije, vse pa imajo skupno to, da neplačane oz. organske rezultate v iskalnikih spravimo čim višje.

Primer organskih (neplačanih) rezultatov v Googlu:

organski rezultati

Pri optimizaciji ni pomemben le odličen tehničen del, zelo pomembna je tudi vsebina. Unikatna in za obiskovalce bogata vsebina predstavlja enega najpomembnejših elementov optimizacije.

Optimizacija spletnih strani (SEO) je kompleksen in zahteven proces, ki bo zahteval vso vašo pozornost. SEO se razvija in spreminja s svetlobno hitrostjo kar pomeni, da boste morali biti dnevno vpleteni v proces optimizacije in redno spremljati vse faktorje rangiranja. SEO zahteva dnevno razmišljanje in prilagajanje.

Zakaj potrebujem optimizacijo?

Spletni iskalniki rangirajo spletne strani na podlagi več kot 250 faktorjev rangiranja. Vsi ti faktorji rangiranja se nenehno spreminjajo in težko je dnevno spremljati vse novosti. Ne glede na to ali prodajate produkt, storitev ali pa samo pišite svoj blog, optimizacija spletne strani je nujna. Brez optimizacije vas iskalniki ne bodo prikazovali med rezultati iskanja.

Z optimizacijo boste doseglji višje pozicije v iskalnikih kar posledično pomeni več brezplačnega prometa za vašo spletno stran. Več obiskovalcev pa predstavlja večjo možnost konverzije oz. prodaje.

Povedano na kratko, če želite s spletno stranjo uspeti potrebujete optimizacijo.

Se lahko optimizacije lotimo sami?

Že nekaj malega aktivnosti na področju optimizacije lahko vidno vpliva na pozicioniranje vaše spletne strani. V tem vodniku bomo zajeli vse osnove SEO optimizacije in prepričani smo, da se boste na koncu lahko nekaterih stvari lotili tudi sami.

Najboljše pri spletni optimizaciji je to, da je ogromno gradiva in smernic na internetu dosegljivega brezplačno. V kolikor se poglobite v faktorje rangiranje lahko nekoč postanete pravi strokovnjak za optimizacijo. Seveda pa lahko celoten proces zaupate tudi strokovnjakom ali agenciji.

seo optimizacija

SEO terminologija

Onsite optimizacija

On-page optimizacija predstavlja številne prijeme na vaši spletni strani. Zajema od vsebinskega dela spletne strani pa vse do tehničnega dela in dobre uporabniške izkužnje. Med najpomembnejše elemente on-page optimizacije spadajo naslovi strani, meta podatki, vsebina strani, optimizacija slik, prijaznih url-jev, odzivnost strani in še veliko več. Z vsem naštetim se bomo srečali v nadaljevanju tega vodnika.

Offsite optimizacija

Tukaj je mišljeno vso delo, ki se ne izvaja direktno na vaši spletni strani in zelo vpliva na pozicioniranje vaše strani v iskalnikih. Offsite optimizacija predstavlja pridobivanje povratnih povezav. Povezave lahko pridobimo na več načinov, na primer: socilna omrežja, blogi, članki in predvsem z dobro vsebino na spletni strani. Seveda pa mora biti vsebina dovolj privlačna, da spodbudi bralce k ustvarjanju povezav na vašo spletno stran.

Black Hat SEO in White Hat SEO

Povedano poenostavljeno, gre za optimizacijo po smernicah spletnih iskalnikov in optimizacijo, ki je v nasprotju s smernicami. Black Hat SEO se imanujejo prijemi pri spletni optimizaciji, ki vam lahko hitro prinesejo uspeh vendar z njimi tvegate, da vas iskalniki kaznujejo in vržejo v celoti iz svojih rezultatov. Seznam SEO tehniki, ki se jih velja izogibati najdete na tem seznamu.

White Hat SEO predstavlja tehnike optimizacije, ki so v skladu z vsemi smernicami spletnih iskalnikov. White Hat optimizacija se izvajaja na daljšo obdobje in v kolikor se držite smernic zelo minimalizirate možnosti kaznovanja s strani spletnih iskalnikov.

SERP

SERP (search engine results page) je kratica za rezultate spletnih iskalnikov. Če vaša strani ni indexirana v SERP-u to pomeni, da vas ni med rezultati iskanja. Kako iskalniki delujejo bomo podrobno spoznali v nadaljevanju.

 

spletni-iskalniki

Najemite nas za svoj projekt

Začnimo projekt skupaj