Dva različna pristopa k optimizaciji spletne strani
Avtor: Maja Juričinec
Poglavitna dilema s katero se soočajo številni spletni oglaševalci in SEO strokovnjaki je, katero metodo optimizacije izbrati, da bi dosegli želen cilj. Ta je povečati obiskanost na spletni strani in obiskovalce pretvoriti v kupce.
Na voljo imamo dva načina optimizacije. Prvi, klasičen način, je način, pri katerem se osredotočimo zgolj na izbrane ključne besede in grajenje povratnih povezav, ki naši strani povečujejo kredibilnost in avtoriteto. Drugi način je bolj celostno naravnan in zajema celotno marketinško kampanjo.
Prvi način optimizacije
Kadar se zavestno odločimo za prvo metodo, se najprej lotimo raziskave za nas relevantnih besed, saj se bomo koncentrirali le na izbrane besede in izboljšanje njihovega pozicioniranja v iskalnikih. Vzroki, zakaj se nekateri še vedno odločajo za tak pristop k optimizaciji, so različni. Lahko je to pač način dela neke organizacije, lahko to od podjetja terjajo okoliščine – bodisi naš nadrejeni ali pač želimo ustreči potrebam stranke. Spet drugi pa so preizkušanju različnih metod ugotovili, da na koncu dosežejo najboljše rezultate prav s takšnim načinom dela. Ti, ki jim optimizacija pomeni zgolj pridobivanje in grajenje kvalitetnih povratnih povezav na stran, ne sedijo križem rok čakajoč, da se bodo pozicije in z njimi obiskanost strani izboljšale same od sebe. Z vztrajnostjo in analizo konkurence ter posledično ustrezno izbiro kombinacije vzpostavljanja povezav, brez umazanih trikov, boste zagotovo uspeli poseči po precej visokih pozicijah.
Drugi način optimizacije
Pri izbiri druge metode optimizacije, kjer je marketinška kampanja naravnana celostno, je večji poudarek na vsebini, kvalitetni vsebini, ki jo delite z želeno ciljno skupino. Pred začetkom tovrstne optimizacije, moramo najprej določiti ciljno skupino, ki jo želimo doseči. Z namenom, da jo dosežemo, bomo ustvarili različne vhodne kanale, povezane z našim spletnim mestom. Ti kanali so lahko družbena omrežja, blogi, obvestila preko spletne pošte ipd. Z deljenjem kvalitetne in relevantne vsebine na vseh vhodnih točkah širimo o podjetju dober glas. Zraven vsega omenjenega se je tudi v tej metodi pomembno osredotočiti na nekaj ključnih besed in jih ustrezno spromovirati. Do zaključka akcije lahko pričakujemo višje rangiranje v spletnih iskalnikih, več obiskovalcev na spletni strani, z rednim objavljanjem kvalitetne vsebine pa vam bo uspelo pridobiti tudi večje število sledilcev, všečkov, prijateljev … Kot omenjeno bo vaša stran posledično bolj obiskana, saj bo s strani Googla za vse vaše privržence personalizirana, tako se boste ob vsakem sorodnem iskanju pojavljali med rezultati tudi vi. Ko izčrpamo vse vire namenjene izbrani ciljni skupini se krog sklene, ves postopek pa se zastavi na novo – ponavadi za novo ciljno skupino in temu primerno se zastavi tudi celoten koncept.
Prava pot je zlata sredina
Izbira metode optimizacije je odvisna predvsem od tega, kdo je sploh naša stranka – na kak način se oglašuje, kako se na spletu obnaša njihova ciljna skupina ipd. Nič ni namreč narobe z eno ali drugo metodo dela. Največji problem vztrajnega in konstantnega grajenja povezav predstavljajo v glavnem venomer spreminjajoči se Googlovi algoritmi in tako vas lahko kakšna črno bela na videz nedolžna živalca kot je pingvin grdo kaznuje.
Če želimo na spletu doseči večjo prisotnost in povezanost večje skupine ljudi ter graditi na prepoznavnosti našega dela in blagovne znamke, vam golo ustvarjanje povratnih povezav ne koristi prav veliko. Z ozirom na to, da si vsi želimo obstajati in ostati, nas ne smejo zanimati le kratkoročni cilji, pač pa moramo zavoljo dobrega sodelovanja in promocije tako stranke kot nas samih z dobrim delom postaviti oboje visoko. Za nekatere na srečo, za druge pa na žalost Google vestno spreminja pogoje relevantnosti neke strani. Če so bile včasih povratne povezave alfa in omega, je danes vse prej kot tako. Kljub temu omenjeno grajenje povezav še vedno ostaja ena od pomembnih komponent, nikakor pa ni niti edina niti najboljša pot za dosego cilja. Za vse, ki se ukvarjajo s spletnim marketingom kot tudi za njihove stranke je najbolj optimalna optimizacija kombinacija obeh metod, zato si moramo prizadevati pridobiti zadosten in dober kader, ki se bo ukvarjal samo celostno podobo podjetja na spletu. Na dolgi rok je namreč to daleč najbolj varna in zanesljiva metoda dela.