Blog - informacijski kotiček

Optimizacija za začetnike 3. del: On-page SEO

Igor Videčnik

26. December 2017
Igor Videčnik

0

Optimizacija za začetnike 3. del: On-page SEO

V kolikor ste prebrali naš 1. del vodnika Optimizacija za začetnika in tudi 2. del vodnika vas vabimo, da nadaljujete z branjem. Dobrodošli v tretjem delu, govorili bomo o On-page SEO.

Kadar gorovimo o On-page SEO mislimo na vsa dela, ki jih v okviru optimizacije spletne strani izvajamo na spletni strani. V tem poglavju bomo zajeli tehnični in vsebinski del optimizacije. Predstavili bomo elemente, ki jih pri optimizaciji nikakor ne smemo spregledati.

Pred leti je veljalo pravilo, da On-page SEO pomeni ureditev meta podatkov in ustvarjanje vsebin z zadostnim številom ključnih besed, ki jih želimo optimizirati. Danes stvari niso več tako preproste. Spletni iskalniki so postali izredno inteligentni in težko jih boste pretentali. Zapomnite si, da na spletnih strani v prvi vrsti ustvarjamo vsebino za ljudi in ne za spletne iskalnike.

1. Vsebinski del optimizacije spletne strani

a) Meta podatki in naslovi

Meta podatki so del HTML kode in opisujejo vsebino strani. Zadnje čase meta podatki več ne vplivjo tako odločilno na rangiranje kot pred časom. Nekateri strokovnjaki za optimizacijo menijo celo, da sploh več niso pomembni. Google v ogromno primerih med rezultati celo prilagaja oz. spreminja vaše meta zapise. Vseeno priporočamo, da jih uredite in uporabljate. Pomemben je naslov strani (meta title) in kratek povzetek vsebine strani (meta description). Ne uporabljajte predolgih zapisov in predvsem pazite, da ne pretiravate z ključnimi besedami v meta opisih. Ustvarite jih tako, da bodo v prvi vrsti prijazni za vaše obiskovalce. Meta title oz. naslov strani naj ne bo doljši od 70 znakov. Pri povzetku oz. meta description pa se skušajte omejiti na 160 znakov.

Prav tako so zelo pomembni naslovi strani (H1, H2 in H3). Z naslovi v HTML-ju označite strukturo vaše vsebine. Poskusite stvari zastaviti tako, da H1 uporabite samo za glavni naslov medtem, ko z H2 in H3 označujte podnaslove.

b) Uporabljajte prijazne URL naslove

Izogibajte se dolgim in zapletenim URL naslovom vaših podstrani.

Primer uporabnikom neprijaznega URL naslova:
www.example.com/?id=12234&tag=09890…

Kontaktirajte vašega programerja ali vzdrževalca spletne strani in skupaj uredite prijazne URL naslove v tem stilu:
www.example.com/kako-skuhati-polento

V kolikor uporabljate katerega od CMS sistemov (WordPress, Joomla, Drupal) lahko prijazne URL naslove uredite tudi sami.

c) Vsebina na spletni strani

Preden začnete ustvarjati vsebino raziščite kaj ljudje v iskalnikih sploh iščejo. Slednje velja tako za bloge, predstavitvene spletne strani kot tudi za spletne trgovine. Poskušajte ustvarjati vsebino, ki bo obiskovalcem zanimiva in jo bodo tudi prebrali. Če boste zadovoljili obiskovalce boste tudi spletne iskalnike.

Nikoli ne kopirajte vsebine ampak poskrbite, da bo vsebina na vaši spletni strani zares unikatna. Optimizacija spletnih strani je v večini odvisna od kvalitetne in unikatne vsebine.

d) Multimedija

Resna optimizacija spletnih strani zahteva rabo infografik, fotografij, pdf dokumentov in seveda video. Vse od naštetega zmanjšuje odstotek takojšnjih odhodov iz spletne strani (bounce rates) in dviguje sodelovanje vaših obiskovalcev (deljenje, slednje, komentiranje).

Zagotovite, da bodo vaše datoteke pravilno in lepo poimenovane. Pri fotografijah ne pozabite na rabo alt elementov. Prav tako pazite na velikost in čas nalaganja multimedijskih datotek na spletni strani.

seo multimedia

e) Povezave

Uporaba povezav je prav tako zelo pomemben element O-site optimizacije spletne strani. Povezave na zunanje vire (outbound links) so v očeh iskalnikov signal relevatnosti vaše vsebine. Ustvarjajte povezave na tematsko povezane spletne vsebine in bodite pri tem zelo previdni. V kolikor znotraj vaše vsebine ustvarite izhodno povezavo na recimo Wikipedijo, bo to za iskalnike signal sorodne vsebine in dodane vrednosti za bralce.

Prav tako pa so pomembne interne povezave (internal links) med vsebinami oz. članki. S premišljenimi internimi povezavami lahko dosežete, da bodo obiskovalci na strani ostajali dalj čas in zmanjšate stopnjo obiskov ene strani (bounce rate).

 f) Vzpodbudite obiskovalce k sodelovanju

Nekoč je veljalo, da se dobra vsebina širi sama. Danes temu morda več ni tako in potrebno je na vsaki podstrani posebej vzpodbuditi obiskovalce k sodelovanju. Naj ima vsaka vsebina gumbe kjer lahko obiskovalec enostavno vašo vsebino deli, všečka ali pa jo pošlje prijatelju. Socialna omrežja so že dolgo eden od faktorjev rangiranja.

2. Tehnični del optimizacije spletne strani

a) Hitrost nalaganja spletne strani

Odzivnost spletne strani je eden od glavnih faktorjev rangiranja. Google je zadnja leta obseden z hitrostjo nalaganja spletnih strani. Verjetno na stvari enako gledajo tudi drugi iskalniki. Zavedati se morate, da 50% obiskovalcev zapusti spletno stran v kolikor se ta ne naloži v dveh sekundah ali hitreje.

Hitrost nalaganja spletne strani lahko potestirate tukaj. Naredite test in Google vam bo dal jasna navodila kako izboljšati odzivnost.

Nekaj predlogov za izboljšanje odzivnosti:

  • minimizirajte javascript in css datoteke
  • minimizirajte velikosti fotografij
  • zmanjšajte število http zahtevkov na strežnik
  • uporabite GZIP stiskanje vsebine
  • uporabite predpomnenje vsebin

Odzivnost spletne strani

b) Uporaba Google Search Console

Googlova brezplačna storitev za upravljalce spletnih strani je nepogrešljivo orodje za spremljanje uspešnosti v googlovih iskalnih rezultatih. Google Search Console je orodje s katerim boste lahko spremljali kako uspešna je vaša spletna strani. Spremljate lahko stanje v indexu, zunanje povezave, iskalne poizvedbe, število klikov na vašo strani in še veliko več.

Kvalitetna optimizacija spletnih strani brez uporabe Googlovega orodja za upravljalce spletnih strani skoraj ni več mogoča.

c) Prilagodljivost mobilnim napravam

Prilagodljivost mobilnim napravam je nujna. Mobilne naprave v zadnjem času vse bolj izpodrivajo namizne računalnike. Spletne strani, ki danes niso prilagojene mobilnim napravam več ne morejo konkurirati med visokimi pozicijami. Pri načrtovanju spletne strani poskrbite, da bo v prvi vrsti prijazna mobilnim napravam. Nekateri oblikovalci in strokovanjaki za uporabniško izkušnjo priporočajo, da v osnovi naredimo dobro mobilno spletno strani in šele potem namizno različico.

Google je v prilagodljivosti za mobilne naprave šel še korak dlje in ustvaril novi standard za mobilne spletne strani. AMP (Accelerated Mobile Pages) oz. pospešene mobilen strani omogočajo super hitro nalaganje vsebine na mobilnih napravah. Priporočamo, da raziščete možnost implementacije AMP verzije svoje spletne strani. Še posebej se AMP priporča za statične strani z veliko vsebine.

Prijaznost vaše spletne strani za mobilne naprave lahko preizkusite tukaj:
Mobile Friendly Test

mobile friendly

d) Sitemap

Kazalo strani oz. sitemap je XML datoteka, ki zajema celotno vsebino vaše spletne strani. Sitemap predstavlja bližnjico oz. pomoč iskalnikom pri indexaciji spletne strani. Raba datoteke ne bo vplivala na pozicioniranje v iskalnikih, služila bo le kot vodnik iskalnikom po vaši spletni strani.

Predlagamo, da datoteko sitemap.xml postavite v root direktorij spletne strani. Od zunaj naj bo dosegljiva na naslovu www.example.com/sitempa.xml

e) Robots.txt

S pomočjo datoteke Robots.txt lahko spletnim pajkom poveste katero vsebino ne želite, da jo obiskujejo ali indexirajo. Priročno je kadar za določeno vsebino ne želite, da je indexirana s strani spletnih iskalnikov. Datoteka naj bo dostopna od zunaj na naslovu www.example.com/robots.txt.

Na spletu najdete veliko navodil kako pravilno uporabljati Robots.txt. Pomembno je izpostaviti še, da morda datoteke Robots.txt nekateri spletni pajki ne bodo upoštevali.

f) HTTPS

Leta 2014 je Google naznanil, da postaja varna povezava (HTTPS) eden od faktorjev rangiranja. Ne gre za glavni faktor rangiranja, zagotovo pa enega od pomembnejših. Googlu so sledili tudi nekateri spletni brskalniki, ki že uporarjajo, da povezava ni varna, če spletna stran e uporablja SSL certifikata. Namestitev SSL certifikata in raba varna HTTPS povezava je danes zelo priporočljiva.

 

optimizacija spletnih strani za zacetnike 4 del

Najemite nas za svoj projekt

Začnimo projekt skupaj