Blog - informacijski kotiček

Optimizacija za začetnike 2. del: Spletni iskalniki

Igor Videčnik

24. November 2017
Igor Videčnik

0

Optimizacija za začetnike 2. del: Spletni iskalniki

V tem delu našega vodnika bomo spoznali kako delujejo spletni iskalniki. Opredelili bomo pojme kot so spletni pajki, indexiranje, iskanje vsebin in prikaz rezultatov. Spoznali boste kako uporabljamo spletne iskalnike in kako iskalniki rangirajo spletne strani.

Spletni pajki

Spletni iskalniki uporabljajo pajke za iskanje vsebin. Predstavljate si jih lahko kot majhne robotke, ki vsake toliko časa obiščejo vašo spletno stran in zbirajo podatke. Pajki pregledajo celotno spletno stran. Pregledajo vsebino, fotografije, povezave, naslove, url-je itd. Vse kar zaznajo pošiljejo spletnim iskalnikom, ki vsebine shranjujejo v svojo ogromne podatkovne baze.

Spletni pajki obiskujejo vašo spletno stran vedno znova in znova. Kadakoli boste na spletni strani naredili spremembo jo bodo ponovno v celoti pregledali in zabeležili spremembe. Pajki se premikajo s pomočjo povezav in če nikoli ne bi ustvarili nobene povezave na vašo novo spletno stran je tudi pajki ne bi dosegli. Razumevanje delovanja spletnih pajkov je ključno za dobro poznavanje optimizacije internetnih strani.

Indexiranje spletnih strani

Kot smo že zapisali, vse kar spletni pajki zaznajo na vaši spletni strani shranjujejo v ogromne podatkovne baze. Proces shranjevanja pregledanih spletnih strani imenujemo indexiranje. Ponavadi traja nekaj časa prede je spletna stran indexirana. Šele indexirane spletne strani pa se začnejo pojavljati med iskanimi zadetki v iskalnikih.

Prikaz rezultatov

Vedno, ko v iskalnik kot je Google, Bing ali Yahoo vpišemo iskalni niz besed bo spletni iskalnik preletel zgoraj omenjeni index splentih strani in izbral primerne rezultate. Spletni iskalniki rangirajo rezultate s pomočjo kompleksnih algoritmov. Delovanje algoritmov spletni iskalniki nikoli ne izdajo javnosti in nihče točno ne ve po kakšnem ključu so rezultati razporejeni. Lahko se le držimo splošnih smernic in si delovanje razlagamo s pomočjo testiranj in analiz.

proces-iskanja

Faktorji rangiranja v spletnih iskalnikih

Glavni izziv pri optimizaciji spletne strani za iskalnike je vedno kako pripraviti spletni stran prijazno uporabnikom in iskalnikom. V kolikor bomo vso pozornost usmerili v tehnični del optimizacije lahko zanemarimo uporabnika. Uporabniška izkušnja na strani predstavlja faktor rangiranja številka ena. Uporabnik je pomembnejši od spletnega pajka.

Izpostavili bomo smo nekaj najpomembnejših faktorjev rangiranja:

  • bogata in unikatna vsebina
  • relevantne povratne povezave na spletno mesto
  • struktura spletne strani
  • pravilno delovanje strani na mobilnih napravah
  • odzivnost spletnega mesta
  • dobra uporabniška izkušnja
  • pravilna raba ključnih besednih zvez
  • avtoriteta domene
  • itd.

Takšnih faktorjev obstaja preko 200 in v kolikor se boste sami lotili optimizacije spletne strani predlagamo, da preverite prav vse.

Delež uporabe spletnih iskalnikov na trgu

Na globalnem trgu je veliki zmagovalec med spletnimi iskalniki Google, sledita mu Bing in Yahoo vendar je njun delež na trgu izredno majhen v primerjavi z Googlom. Google ima primat skoraj na vseh trgih, edino na Kitajskem in v Rusiji ima resno konkurencu v iskalniku Baidu oz. Yandex.

Delez isklanikov na trgu

Iskalne poizvedbe

Spletni iskalniki poznajo tri vrste iskalnih poizved:

  • Navigacijske iskalne poizvedbe
  • Informacijske iskalne poizvedbe
  • Transakcijske iskalne poizvedbe

Navigacijske iskalne poizvedbe so tiste poizvedbe, ko v iskalnik vpišete ime domene kot je na primer “isaac.si” ali pa “youtube”. Iskalnik bo v tem primeru uporabil navigacijsko poizvedbo v svojem indexu spletnih strani.

Kadar iskalniku postavite točno določeno vprašanje, na primer “kako speči potico” govorimo o informacijski iskalni poizvedbi v indexu.

Zadnji tip poizvedbe v indexu spletnih mest pa je transakcijski tip poizvedbe. O takšnem tipu poizvedbe govorimo kadar vpisujemo v iskalnik točno ime blagovne znamke, npr.: “hugo boss”.

Obstajajo navodila kako optimizirati iskalno mesto za vsak opisan tip iskalne poizvedbe.

on page seo

Najemite nas za svoj projekt

Začnimo projekt skupaj