Vam je naš blog všeč?

Različni načini plačil v spletnih trgovinah WooCommerce in Magento

Različni načini plačil v spletnih trgovinah WooCommerce in Magento

Avtor: Maja Juričinec

Ena izmed najpomembnejših stvari, ki jih mora imeti vsaka spletna trgovina, da lahko nemoteno posluje, so zagotovo različni načini plačil. Glavni cilj spletne trgovine bi moral biti kupcem omogočiti vsaj en način direktnega plačila. Z vsako novo plačilno metodo pa si boste ustvarili prednost pred konkurenco.

Podjetja, ki upravljajo s spletnimi trgovinami ponujajo različne načine spletnega plačevanja, pri čemer mora vsaka metoda biti preverjena in zagotoviti dovolj intuitivno in hkrati varno nakupovalno izkušnjo.

V nadaljevanju vas bomo seznanili z najpogosteje uporabljenimi načini plačil z namenom, da se boste lažje odločili, kateri izmed njih bi bil najprimernejši za vaše poslovanje.

Načini spletnih plačil o katerih se splača razmisliti

Namen različnih spletnih plačilnih načinov je kupcem ponuditi enostavne in kar se da varne načine plačevanja preko spleta. Spodaj vam predstavljamo le nekaj različnih načinov plačil, ki jih je vredno vključiti na spletno trgovino:

  1. Plačilo po povzetju

    Kljub temu da iz dneva v dan vse več ljudi uporablja internetne storitve, so nekateri še vedno zadržani pri podajanju podatkov o svojih bančnih karticah. Takšne kupce bo v nakup zagotovo prepričalo plačilo po povzetju, saj bodo le tako vedeli, kaj so plačali in ali bodo plačan izdelek resnično tudi dobili. Na tak način se predvsem pri prvih naročilih gradi zaupanje med vami in potencialnimi kupci.

  2. Plačilo po predračunu

    Tisti, ki so si dovolili biti drzni in preko spleta »že« plačujejo položnice, bodo najbolj zadovoljni z možnostjo plačila po predračunu. Za vas kot lastnika spletne trgovine je to najenostavnejša in najbolj ugodna varianta plačevanja, za uporabnika pa nekoliko manj, zgolj zaradi zamudnega prepisovanja podatkov v bančni sistem, hkrati pa lahko tovrstno plačevanje privede do zamika plačila v kolikor plačujete izven delovnega časa banke, tj. v popoldanskih urah ali med vikendom in prazniki.

  3. Plačilo z bančno kartico

    a) Slovenski procesijski centri spletnih plačil
    :
    1. Bankart (Addiko bank, Gorenjska banka, Delavska hranilnica, SKB, Intesa SanPaolo, NLB, Nova KBM, Unicredit, BPB, Lon, Primorska Hranilnica, Banka Slovenije, DBS, Sparkasse, Abanka in BKS Ban),
    2. Nestpay Activa (NKBM, Poštna banka Slovenije, Sberbank Gorenjska banka),
    3. Paywiser.

Za vključitev Bankart-a in Nestpay-a na spletno trgovino morajo lastniki spletnih trgovin skleniti pogodbo pri banki, kjer imajo odprt transakcijski račun. Medtem ko je mesečni strošek pri Bankart-u odvisen od vrste paketa, ki ga vzamete, tega mesečnega stroška pri Nestpay-u ni. Ravno obratno je proviziji samega sistema – tukaj je Bankart ne zaračunava, medtem ko pri uporabi Nestpay-a to provizijo določi banka na podlagi vaših prihodkov od prodaje. Kar se pa tiče same provizije banke pa gre tako pri Bankart-u kot pri Nestpay-u za dogovor z banko za vsako posamezno podjetje. Največja razlika med Bankart-om in Nestpay-em je pri tipih kartic, ki jih sistema sprejemata. Oba omogočata plačevanje z najbolj razširjenima tipoma kartic Mastercard in Visa, Bankart poleg omenjenih podpira še plačevanje s karticami Diners, American Express, medtem ko pri Nestpay-u lahko plačate tudi s kartico Visa Electron, Maestro in Activa.

Za pridobitev Paywiser ponudbe vam ni potrebno obiskati banke, temveč le njihovo spletno stran, kjer oddate vlogo za plačila preko spleta. Ponudbe so za podjetja pripravljene individualno glede na tip posla, višino prometa in nivo tveganja. Več o samih stroških priključitve, mesečne uporabnine, posameznih transakcij pa najdete na njihovi spletni strani Paywiser (https://sl.paywiser.eu/cenik/cenik-storitev/).

b) Tuji procesijski centri spletnih plačil:

  1. PayPal (vse banke),
  2. Braintree (vse banke),
  3. Stripe (vse banke),
  4. Skrill (vse banke),
  5. Klarna/BillPay (še posebej priljubljena na nemško govorečih trgih, zajema pa banke iz Nemčije, Švice, Avstrije in Nizozemske).

Za uporabo tujih procesijskih centrov spletnih plačil si boste morali ustvariti račun in nanj vezati bančno kartico. Mesečnih stroškov tukaj sicer nimate, vam pa Braintree zaračuna v primeru vračila 30,00 €, Skrill vam za več kot leto dni neaktiven račun prične zanj računati 5,00 € za vzdrževanje, medtem ko si Klarna vzame po transakciji 1,99% + 0,35 €. Kar se tiče provizije banke, je praviloma provizija predmet dogovora z banko, le pri plačilu preko Stripe-a provizije ni. Pri provizijah samega sistema pa je seveda druga zgodba – vsak namreč zaračuna drugače; tako denimo PayPal-u provizija znaša 2,9% + 0,30 € na transakcijo, Braintree računa 1,9% + 0,30 € za kartice izdane znotraj EU, medtem ko za ostale je še dodatni pribitek 1%, Stripe ima zgolj provizijo na transakcijo, ki pa se razlikuje od države do države, Skrill tovrstne provizije računa pri pošiljanju denarja, in sicer v višini med 1,45% – 5,50%, medtem ko pri sprejemanju plačil provizij ni. Ostane nam še Klarna, ki pa računa provizijo po dogovoru z banko.

Ko torej potegnemo črto ugotovimo, da so kartična plačila v primerjavi s plačilom po predračunu bolj pisana na kožo uporabnikom kot samim prodajalcem. Za kupca pomenijo plačila s kartico hiter in hkrati zanesljiv način plačila, medtem ko za lastnika trgovine tovrstno plačilo pomeni dodatne stroške. Ti stroški se kažejo v obliki provizije in seveda plačevanje naročnine za storitev, obenem pa je pri slovenskih procesijskih centrih denar s strani bank nakazan z zamikom.

4. Obročno odplačevanje

Bombonček za najbolj drzne, ki bodisi nimajo toliko denarja naenkrat ali pa jim je preprosto škoda dati večji znesek vnaprej, pa se zato odločijo za enega izmed obročnih načinov odplačevanja. Pri nas sta nekako najbolj razširjena Leanpay in hitri kredit pri Summit Leasing-u, ki omogočata ureditev dokumentacije kar v fazi spletnega nakupa. Obisk banke ni potreben.

Zakaj je pomembno ponuditi več različnih načinov spletnih plačil?

Čeprav bi si mislili, da bi morala biti obiskovalcem spletne trgovine dovolj ena enostavna in varna spletna metoda plačevanja, jih čedalje več pričakuje, da imajo različne možnosti plačil in se v danem trenutku nakupa odločijo za zanje najustreznejšo. Z vedno večjo razširjenostjo in priljubljenostjo storitev kot je denimo PayPal in njemu podobne, imajo stranke možnost opraviti nakup ne da bi ob tem morale vsakič znova tratiti čas za vnašanje podatkov o plačilu in podatkih kupca. Vse kar morajo narediti je prijaviti se v račun, ki ga uporabljajo – včasih pa tudi to ni potrebno, v kolikor opravljajo nakup na napravi, ki si jih »zapomni«.

Tak način nakupovanja ustvari še posebej na mobilnih napravah bolj brezhibno in bolj priročno izkušnjo, hkrati pa se z njo povečuje tudi število spletnih nakupov.  Vsi smo namreč zmotljivi, noben pa še posebej pri nakupovanju ne želi delati napak, zato bo tovrstna nakupovalna izkušnja »nagovorila« tudi nekoliko zahtevnejše kupce.

Ali se dejansko splača omogočiti strankam različne možnosti spletnih plačil?

Raziskave kažejo, da kar 19 % tistih, ki so zapustili košarico, ni dovolj zaupalo spletnemu mestu, da bi bili pripravljeni vnesti njihove podatke kartic, dodatnih 8% pa je takšnih, ki se za nakup niso odločili, ker niso imeli možnosti plačila kot bi njim najbolj ustrezalo.

Če torej pogledamo na številke statistično ugotovimo, da je kar 70 od 100 strank, ki zapusti košarico , in da je med njimi okoli 27% takšnih, ki strani bodisi niso zaupali bodisi niso bili zadovoljni s ponujenimi načini plačil. Če odstotke preračunamo v konverzije hitro vidimo, da lahko na 100 strank pridobimo skoraj 19 konverzij, na podlagi česar ugotovimo, da se na spletni trgovini vsekakor izplača dodati različne načine plačil in povečati varnost spletnega mesta.

Odločitev glede izbire načinov plačil, ki jih boste ponudili v vaši spletni trgovini, je vredna temeljitega premisleka. Glede na podane informacije boste zagotovo vedeli, kateri način je za vas in vaše kupce najprimernejši.

Najemite nas za svoj projekt

Začnimo projekt skupaj