Vam je naš blog všeč?

Optimizacija za začetnike 4. del: Vsebina in SEO

Optimizacija za začetnike 4. del: Vsebina in SEO

Avtor: Igor Videčnik

SEO oz. Search Engine Optimization (v nadaljevanju optimizacija spletnih stran) in vsebina predstavljata popolen par, ko je govora o optimzaciji. Brez dobre vsebine ni optimizacije in optimizacija ne more brez vsebine.

V kolikor ste prebrali prve tri vodnike optimizacije za začetnike (osnove, spletni iskalniki in on-page seo) je zdaj napočil čas, da se posvetite naslednjemu poglavju kjer bo govora o vsebini.

Pri ustvarjanju vsebine spletne strani se vse vrti okoli optimizacije. Morda boste kje zasledili, da dobra in unikatna vsebina ne potrebuje optimizacije. Takšno prepričanje je napačno, še tako dobra vsebina potrebuje SEO. Najboljši strokovnjaki za optimizacijo spletnih strani vedno razmišljajo kako združiti vsebinski marketing in optimizacijo. Šele, ko nam to uspe lahko pričakujemo zares dobre rezultate.

SEO in vsebinski marketing nista ločeni poglavji. Razmišlajte kako lahko ena drugo dopolnjujeta.

Tako kot kvalitetna vsebine ne bo dobro rangirala brez on-site optimizacije in kvalitetnih povezav, tako tudi optimizacija vsebin, ki je nihče ne bo prebiral ni smiselna.

Obstajajo tradicionalne razlage kaj je SEO in kaj spletna vsebina:

  • SEO je namenjen iskalnikom in predstavlja bolj tehnični del
  • Spletna vsebina se ustvarja za ljudi

Pozabite na tradicionalne razlage, vsebina in SEO se prepletata in sodelujeta. Preprosto je potrebno ustvarjati kvalitetno vsebino, ki je optimizirana hkrati za ljudi in iskalnike.

Vsebina, ki jo lahko na spletni strani ustvarjamo

Prvo vprašanje, ki si ga je potrebno zastaviti je kakšno optimizirano vsebino lahko na specifični spletni strani ustvarjamo. V nadaljevanju bomo navedli nekaj tipov spletnih vsebin in zagotovo boste dobili dobre ideje. Pomembno pa je, da ustvarjate originalno vsebino, ki bo dovolj privlačna, da bo vzpodbuli ljudi k branju in morebitnemu deljenju na socialnih omrežjih. Dobra vsebina tudi veliko lažje pridobiva povratne povezave iz tematsko sorodnih spletnih strani.

Vsebine, ki jih lahko ustvarite:

Blog

Spletni blogi so zelo priljubljeni. Pisanje tematskega bloga vam lahko pripelje veliko organskega (neplačanega) prometa na spletno stran. Dober blog je tudi odlično orodje za vzpostavitev uporabniškega sodelovanja (user engagement) in širjenje blagovne znamke. Edinstven blog in vsebina o kateri pišete lahko močno dvigne vaš posel.

Nasveti pri pisanju bloga:

  • naredite svoje lastne raziskave in vzpostavite debato
  • izstopite in bodite originalni
  • pazite na kvaliteto vsebine

Ciljne strani

V kolikor se ukvarjate s prodajo izdelkov so vaše ciljne strani tiste s podrobnim opisom izdelka. V drugih primerih pa so ciljne strani tiste za katere menite, da bodo z obiskom generirale nove stranke.

Ključ do uspeha je v preprostosti.

Ciljne strani naj bodo preproste, izdelki in storitve pa jasno opisane. Ne pustite, da morajo obiskovalci na ciljnih straneh preveč razmišljati, v tem primeru obstaja verjetnost, da bodo zapustili vašo stran.

Uporabite originalne fotografije izdelkov in ustvarite jasne opise. Postavite na vidno mesto vse gumbe, ki kličejo k uporabnikovi akciji (CTA). Na koncu pa seveda ne pozabite, da je odzivnost spletne strani pomembnejša kot je bila bilo kdaj.

Menja strank

ocene uporabnikov

Mnenja stran sicer niso nič novega vendar zelo, zelo pomembna v dobi interneta. Če poznate določen izdelek ali storitev lahko napišete o tem kvalitetno mnenje in podate svojo oceno. Pozitivna mnenja vzpodbudijo pri kupcih zaupanje.

Ustvarite svoj standard opisovanja in komentiranja. Ko boste postali zaupanja vreden ocenjevalec vam bodo stranke in kupci sledili.

Ne pozabite, da kupci zelo pogosto iščejo mnenja drugih in ne dovolite, da bodo več informacij dobili pri konkurenci kot pri vas.

Infografike

Verjetno ste že slišali za Infografike. Vsi jih obožujejo, shranjujejo in delijo. Gre za grafično predstavitev določene vsebine na zelo poenostavljen način. Ustvarjati infografike pomeni posredovati informacije na lep in enostaven način.

S pomočjo infografike lahko ustvarite zgodbo, ki bo v nekaj slikah povedala več kot marsikateri članek. Obstajajo programi skaterimi lahko izdelate infografike, ki bodo berljivi tudi iskalnikom. V kolikor uporabite format fotografije iskalniki vsebine ne bodo videli.

Infografike lahko hitro postanejo viralne in zakaj jih ne bi vključili v svojo strategijo.

infografika

Študije primerov

Študije primerov so zelo dobrodošle za potencialne stranke. V študijah lahko opisujete uspešno izveden projekt in vključite poglavje o tem kako ste kaj naredili, kakšne rezultate ste dosegli in kako so bili zastavljeni cilji.

Ljudje radi prebirajo študije primerov uspešnih projektov. Tudi, če boste opisovali neuspešen projekt in bralcem razložili kaj je šlo narobe so takšne vsebine dobrodošle na vsaki spletni strani.

Vključite dovolj podatkov, da bodo študije zanimivejše. Napišite stvari tako kot so potekale in ne zavajajte bralcev. Ljudje se hitro naveličajo superiorno uspešnih zgodb in želijo izvedeti tudi kakšne morebitne pasti jih čakajo. Predstavite ekipo, ki je v projektu sodelovala in na takšen način dodatno vzpodbudite zaupanje bralcev.

E-knjige

E-knjige so močno orodje pri generiranju novih sledilcev. Nihče vam ne bo pustil svojega kontakt kar tako, če pa boste obiskovalcu v zameno poslali e-knjigo s kvalitetnimi informacijami si bo morda premislil.

E-knjige so najpogosteje napisane v PDF formatu in vsebujejo obsežne informacije. Pri ustvarjanju e-knjig razmišljajte kot o knjigi in ne kot, da pišete spletno vsebino. Potrebujete ubijalski naslov in še bolj privlačne podnaslove. Seveda pa ne pozabite na privlačno oblikovanje.

Vedno motivirajte ljudi k branju vaših e-knjig tako, da dodate posebne nasvete in trike, ki jih na spletni strani še niste zajeli.

Vodniki how-to in DYI

Med zelo priljubljene vsebine spadajo tudi vodniki na temo kako nekaj narediti oz. kako naredimo sami. Predstavljate si, da prodajate čistila. Zagotovo bo veliko zanimanja vzpodbudil vodnik o tem kako lahko sami enostavno opravite z vodnim kamnom ali se znebite maščobe na kuhinjski napi.

Optimizacija spletnih strani se vrti v glavnem okoli vsebin, ki so primerne tako za spletne iskalnike kot uporabnike. Z raznimi vodniki lahko to dosežemo in posledično širimo ime blagovne znamke in vzpodbujamo k nakupu naših izdelkov ali storitev.

seo-content

Seznami

Seznami so pri ljudeh zelo priljubljeni in še en način ustvarjanja optimiziranih vsebin. Obstaja na tisoče raznih seznamov, ki si jih ljudje dnevno ogledujejo in delijo.

Seznam najboljših filmov, seznam opravil, ki jih je potrebno opraviti. Seznam najboljših čistil za odstranjevanje plesni in še bi lahko naštevali. Poskusite na seznamih zajeti čim bolj relevantne besedne zveze za vaš posel. Sezname lahko naredite tudi kot e-knjige, ki jih boste pošiljali v zamenjavo za e-naslov.

Intervjuji

Ljudje imajo radi intervjuje. Imenti na svojo spletni strani unikateno mnenje in informacije nekoga, ki je vodilen v določeni panogi je več kot dobrodošlo. Takšna vsebina vam bo pomagala pri gradnji kredibilnosti, povratnih povezav in pridobivanju obiskovalcev.

Intervjuji s široko ciljno publiko vam bodo generirali ogromno brezplačnega prometa. Še posebej, če boste intervju opravili z zanimi osebami oz. osebami katerim ljudje zaupajo.

Seveda ne pozabite na jasno strukturo intervjuja in enostavno berljivost za obiskovalce.

Video

O pomembnosti video vsebin smo veliko govorili že v tem članku.

Video je danes eden od najpomembnejših elementov spletnih vsebin. Ljudje ostajajo dalj časa na strani, radi jih delijo in pišejo komentarje. Če nekaj časa bo video zagotovo številka ena vsebinskega marketinga.

Priporočamo, da za kvaliteten video najamete profesionalce. Profesionalen video vas lahko dvigne na zelo visok nivo.

Na kaj paziti pri pisanju optimiziranih vsebin

Pri pisanju vsebin pazite predvsem na to, da boste ohranjali uporabnikovo pozoronost. Pišite razumljivo in se držite začrtane vsebine.

Veliko ljudi se sprašuje kako dolge vsebine naj pripravljajo. Tukaj ni enostavnega odgovora. Pomembno je, da bodo ljudje z zanimanjem vsebine tudi prebirali. Po nekaterih raziskavah se najbolje obnesejo vsebine kjer čas branja ne presega 7 minut.

Omenili smo, da je potrebno vsebine tudi optimizirati zato ne pozabite na osnovno SEO strukturo vaših vsebin. Tukaj mislimo predvsem na rabo elementov kot sta H1 in H2.

Podvojene vsebine

Pri ustvarjanju velike količine vsebin na določeno tematiko lahko hitro pride do točke, ko se začnete ponavljati. Dokler ne boste prepisovali točnih stavkov ali jih celo kopirali ste lahko mirni, Google takšne vsebine ne bo smatral za podvojeno.

Kopiranje vsebin iz drugih spletnih strani je v nasporotju s pravili večine spletnih iskalnikov. Vedno pazite, da bo vaša vsebina unikatna. V primeru kopiranja vsebin bodo Googlovi algoritmi to prepoznali kot podvojeno vsebino in vašo spletno stran preprosto ignorirali. Z drugimi besedami, ne bodo vas prikazovali med rezultati. Kopiranje vsebin se v nobenem primeru ne izplača.

Zaključek

Ustvarjanje dobre vsebine se začne z raziskavo. Razmislite o vsebini, ki bi lahko zanimala vaše obiskovalce, naredite raziskavo trga. Preberite najbolje rangirane strani na določeno tematiko in s svojimi besedami ustvariti unikaten prispevek. Nikakor vsebin ne kopirajte in ne pozabite, da sta vsebina in SEO prijatelja, ki ne moreta drug brez drugega.

Dobra in unikatna vsebina bo na vašo spletno stran pripeljala veliko brezplačnega prometa in posledično veliko potencialnih kupcev.

Najemite nas za svoj projekt

Začnimo projekt skupaj