Vam je naš blog všeč?

Optimizacija spletnih strani v letu 2018 - novosti

Optimizacija spletnih strani v letu 2018 – novosti

Avtor: Igor Videčnik

Opomba: članek smo decembra 2020 posodobili.

Leto 2018 prinaša konkretne spremembe in novosti na področju optimizacije spletnih strani. V nadaljevanju vam predstavljamo vodnik po novostih, ki jih morate nujno upoštevati v kolikor želite tudi v 2018 ostati konkurenčni.

Izpostavili bomo preverjena in s številnimi testi podprta SEO dejstva. Verjamemo, da boste z našo pomočjo tudi v prihajajočem letu kraljevali na spletu.

Poglavja, ki jih bomo zajeli:

  • RankBrain med top 3 faktorji rangiranja
  • Daljše in poglobljene vsebine rangirajo bolje kot krajši prispevki
  • Postanite obsedeni z razmerjem med prikazi in kliki (CTR)
  • Mobilna verzija spletne strani naj postane vaša prioriteta
  • Video lahko spremeni vaš spletni posel
  • Vsebina in povezave še vedno prvi in drugi faktor rangiranja

1) RankBrain med top 3 faktorji rangiranja

Google je že v letu 2015 objavil obstoj umetne inteligence, ki naj bi v prihodnje odločilno vplival na iskalne rezultate. Prvotno se novemu algoritmu ni posvečalo pretirane pozornosti, konec lanskega leta pa so pri Googlu objavili, da je RankBrain postal eden od treh najbolj pomembnih faktorjev rangiranja.

Kaj je RankBrain in kako bo vplival na vašo spletno stran?

RankBrain je umetna inteligenca, razvita z namenom, da uporabniku vrača najbolj kvalitetne iskalne rezultate. RankBrain analizira interakcijo uporabnikov z iskalnimi rezultati in jim na podlagi svojih ugotovitev dodeljuje ustrezne oznake, ki močno vplivajo na pozicioniranje.

Vzemimo primer, da v Google vpišete iskalni niz “prenosniki lenovo”.

RankBrain

Izberete prvi rezultat in upate, da boste našli to kar želite. Vendar hitro ugotovite, da je vsebina zelo slaba in stran zapustite tako, da se vrnete na iskalne rezultate. V oči vam pade 4. zadetek, izberete ga in ugotovite, da stran vsebuje polno koristnih informacij. Posledično se na strani zadržite precej časa in obiščete tudi nekaj podstrani. RankBrain bo zaznal vašo dejavnost in posledično 4. zadetku dodelal oznako, ki bo v prihodnje vplivala na njegovo boljše rangiranje. Obratno pa se bo zgodilo s prvo pozicijo, ki v prihodnih iskanjih morda več ne bo na prvem mestu.

Seveda pa stvari niso čisto tako preproste kot se morda sliši. Kaj pa v primeru, ko želite samo primerjati cene med izdelki in hitro zapuščate strani z morebitno kvalitetno vsebino? Google ne spreminja rezultatov samo na podlagi vaših klikov, ampak gre za širši vzorec uporabniške interakcije.

RankBrain predstavlja prvo umetno inteligenco na področju iskalnega marketinga. Z njegovo pomočjo bo Google poskušal razumeti in prepoznati kvalitetno vsebino.

2) Daljše in poglobljene vsebine rangirajo bolje kot krajši prispevki

Včasih je veljalo prepričanje, da Google obišče vašo spletno stran in pregleda vsebino ter analizira najpogosteje uporabljene ključne besede. Analiziral je ključne besede v:

– naslovu strani
– meta podatkih
– H1 in H2 naslovih
– URL-ju
– alt atributih
– itd.

No, vse od naštetega Google analizira še danes, edino veliko pametnejši in bolj izkušen postaja. Če je Google nekoč vašo vsebino samo izmeril, lahko rečemo, da se danes na njo tudi osredotoča.

V letu 2018 si Google želi, da bi uporabniki s čim manj kliki prišli do čim več vsebine. Torej vse kar uporabnik želi na določeno temo izvedeti bi bilo dobro, da najde na eni strani. Kaj to pomeni za ustvarjalce spletnih vsebin? Ustvarjati bo potrebno daljše, celovite in poglobljene vsebine.

Zadnje študije in analize so pokazale, da daljše vsebine rangirajo boljše od krajših. Tudi, če naredite sami kratko analizo Googlovih rezutatov boste videli, da v večini vsebine z 2000 besed in več rangirajo precej bolje kot podobne krajše vsebine.

Kako torej ustvarjati poglobljene in celovite vsebine?

Uporabite sinonime, sopomenke in sorodne izraze (LSI Keywords)

Da vaša vsebina ne bi izgledala vsiljiva in ponavljajoča uporabite sinonime, sopomenke in podobne izraze. Sezname sinonimov v svetu optimizacije imenujemo Latent Semantic Indexing ali krajše LSI ključne besede.

Kje najlažje najdemo sinonime? Preprosto vpišite v Google tematiko vašega pisanja in na dnu rezultatov vam bo Google predlagal najpogosteje iskane ključne besede. Na sliki lahko vidimo LSI ključne besede za besedno zvezo “hujšanje”:

lsi keywords

Ideje za sinonime ključnih besed lahko najdete tudi v brezplačnem generatorju sorodnih besed LSI Graph/LSI Keyword Generator ali pa uporabite Google Keyword Planner.

Možnosti je veliko, bodite kreativni.

3) Postanite obsedeni z razmerjem med prikazi in kliki (CTR)

Če želite v 2018 obdržati prednost pred konkurenco posvetite več časa CTR-ju (Click-through rate). Razmerje med prikazi in kliki vam pove ali je vaš zadetek med iskalnimi rezultati zanimiv za uporabnike.

V kolikor ste na primer imeli 2 klika na 2000 prikazov, je vaš CTR 0,10%. Takšen CTR je nizek in bo verjetno potrebno nekaj storiti.

CTR je za RankBrain zelo dober pokazatelj kakšno oznako naj dodeli vašemu zadeteku med prikazanimi rezultati.

Številne agencije in SEO blogerji že od leta 2015 opozarjajo na negativen CTR trend med organskimi rezultati. Ogromno je primero, ko imate lahko kljub izredno dobrim organskim pozicijam zelo malo organskega obiska oz. slab CTR.

Kje lahko najdemo krivca za slab CTR? Veliko k temu pripomorejo oglasi in vedno novi načini s katerimi Google prikazuje rezultate. Poglejmo nekaj primerov:

  • vrtiljak zadetkov:

vrtiljak-zadetkov

  • plačani oglasi:

google-oglasi

  • rezultati v okvirjih:

google-okvirji

Vse tri stvari znižujejo vaš CTR. Poskrbite, da bodo vaši zadetki tako dobri, da bodo kar sami klicali uporabnike naj kliknejo na njih. Kako se torej spopasti z nizkim CTR-jem?

– naslovi in meta podatki naj kristalno jasno izražajo vrednost vaše vsebine
– naredite raziskavo vsebinskega marketinga in dodelajte pomembne vsebine, ki jih morda še niste obravnavali
– bodi kreativni pri pisanju naslovov strani
– investirajte tudi v druge kanale, ki bi lahko nadomestili izgubo organskega obiska zaradi slabega CTR-ja

4) Mobilna verzija spletne strani naj postane vaša prioriteta

Google je konec leta 2016 objavil na svojem uradnem blogu zapis, da bo v prihodnje njihov mobilni index postal primarni index po katerem bodo razvrščeni iskalni rezultati (Mobile-first Indexing). Vse do danes je Google v svojem primarnem indexu uporablja namizne verzije spletnih strani vendar se preklop lahko zgodi že jutri. Več o spletnih index si lahko preberete v našem vodiku optimizacije spletnih strani.

Dejstvo, da lahko Google za rangiranje že jutri začne uporabljati svoj index mobilnih verzij spletnih strani pomeni, da moremo biti na ta korak dobro pripravljeni.

Kot poroča spletni portal Search Engine Land se danes več kot 60% vseh iskalnih poizvedb na Googlu izvede preko mobilnih naprav. Številka se bo v prihodnje zagotovo še precej povišala kar je glavni razlog, da bo tudi Google preklopil na mobilni index.

Kako se pripravit na Googlov Mobile-First Index?

  • Mobilna m. spletna stran ali prilagodljivi dizajn

Zadnje čase je veliko govora o tam, da mobilne spletne strani na poddomen m niso primerne za Googlov Mobile-First index. Slednje seveda ne drži in zaenkrat je še popolnoma vseeno ali uporabljate mobilno verzijo spletne strani z ločenimi URL-ji (poddomena m.) ali pa je vaša namizna verzija popolnoma prilagodljiva. Pomembno je le to, da sta vsebini ene in druge popolnoma enaki. John Mueller iz Googla sporoča, da ni potrebe po modifikacijah m mobilnih strani.

V kolikor pa trenutno uporabljate mobilno verzijo na ločenih URL-jih in želite v prihodnosti izvesti mogracijo na prilagodljivi dizajn vam svetujemo, da to naredite še pred prihodom Mobile-First indexa.

John Mueller ima nekaj nasvetov kako nabolje izvesti migracjo na prilagodljivi dizajn:

  • Poenotite vsebino mobilne in namizne verzije

Google na svojem blogu opozarja na vsebino mobilne in namizne verzije spletne strani. Vsebina in fukcionalost naj bosta popolnoma enaki. Skrivanje vsebin ali funkcionalnosti lahko vpliva na pozicioniranje v iskalnikih. Poskrbite torej, da bosta obe verziji vsebovali enako vsebino.

Poskrbite tudi, da bodo naslovi strani in meta podatki enaki na obeh verzijah.

Sicer pa pri Googlu zagotavljajo, da se preklop ne bo zgodil čez noč ampak postopoma. Kaj točno to pomeni in kako se bo odražalo med iskalnimi rezultati bo pokazal čas.

  • Poskrbite, da bo spletna stran zares dobro delovala na mobilnih napravah

Velikokrat se zgodi, da spletna stran sicer prestane Googlov Mobile Friendly Test vendar jo na tablici ali telefonu zelo težko uporabljate. Takšnih mobilnih spletnih strani je danes ogromno. Poskrbite torej, da bodo vašo spletno stran uporabniki z veseljem odpirali na pametnih telefonih in tablicah.

Poskrbite tudi, da bo stran prestala Mobile Friendly Test.

mobile-friendly-test

5) Video lahko spremeni vaš spletni posel

Video vsebine so v porasti kot še nikoli v zgodovini. Youtube je postal uradno drugi največji iskalnik vsebin na spletu. Že zdaj veliko ljudi pri iskanju informacij preskoči Google in iskanje izvede direktno na Youtubu.

Zakaj bi torej zanemarili kanal, ki nam lahko prinese ogromno organskega obiska? Poglejmo si kako lahko video vsebine vplivajo na optimizacijo spletnih strani v 2018.

Poglobite se v Youtube

Youtube je prevelik, da bi ga bilo možno spregledati. Trenutno večina lastnikov spletnih strani, blogov in trgovin še vedno ne najde dovolj časa, da bi se ukvarjalo z izdelavo video vsebin ali optimiziranjem Youtube kanala. Slednje je lahko samo voda na mlin vašemu poslu. Poglobite se v Youtube, ustvarite svoj kanal, prverite kaj v povezavi z vašim poslom ljudje iščejo in pričnite izdelovat video vsebine.

Optimizirani video prispevki na Youtubu se vse pogosteje pojavljajo tudi med iskalnimi rezultati:

youtube-video-serp

Dodajte spletni vsebini video prispevke

Ste vedeli, da kar 55% Googlovih rezultatov vsebuje vsaj en video?

Dodajenje video vsebin v spletno vsebino lahko znantno poveča čas, ki ga ljudje preživijo na spletni strani. Posledično pa to vpliva tudi na RankBrain o katerem smo v tem prispevku že govorili.

Po raziskavah video predstavlja 70% vseh ogledanih vsebin na internetu. Številka pa bi lahko v 2018 še narastla. Video predstavlja prihodnost interneta in zakaj tega trenda ne bi izkoristili za promocijo svojega posla.

6) Vsebina in povezave še vedno prvi in drugi faktor rangiranja

Tudi v letu 2018 se pri optimizaciji spletnih strani še vedno vse vrti okoli vsebine in povezav. Brez kvalitetne vsebine ne bo kvalitetnih povezav in brez povezav ne bo prve strani v Googlu.

RankBrain, Mobile-First index in ostali algoritmi o katerih smo govorili, pridejo v uporabo šele, ko bo vaša vsebina že pozicionirana med iskalnimi rezultati.

Kvalitetna vsebina in povezave, ki kažejo na vašo spletno stran so po besedah Googlovih inžinerjev faktorji rangiranja številka 1 in 2. Na tretjem mestu je že zgoraj omenjeni RankBrain.

Potrditev boste dobili v tem video (od 29:50 naprej):

Zaključek

Izpostavili smo nekaj trendov, ki bodo v letu 2018 pomembno vplivali na iskalne rezultati. V kolikor se optimizacije spletne strani lotevate resno opisanih 6 točk nikakor ne smemo zanemariti. Vsebine in povratne povezave bodo še naprej kraljevale, RankBrain bo poskušal razumeti vsebino, celotno dogajanje na spletu pa se seli na mobilne naprave. Če temu dodamo še video, ki je pri uporabnikih najbolj zaželjen, dobimo kombinacijo SEO trendov o kateri bomo morali razmišljati v prihodnosti.

Najemite nas za svoj projekt

Začnimo projekt skupaj