Vam je naš blog všeč?

Magento ali WooCommerce – kateri je boljši?

Magento ali WooCommerce – kateri je boljši?

Avtor: Igor Videčnik

Se odločate katero platformo izbrati za svojo spletno trgovino? Magento in WooCommerce spadata med dve najbolj popularni e-commerce platformi na trgu. V tem članku bomo naredili primerjavo med Magentom in WooCoomerce ter izpostavili njune prednosti in slabosti tako, da se boste lažje odločili katero od omenjenih platform izbrati za svojo spletno trgovino.

Primerjava: Magento in WooComerce

Preden se poglobimo v podrobnosti poglejmo obe platformi in zakaj prav ti dve tako izstopata?

woocommerce-magento-primerjava

Kaj je Magento?

Magento je odprtokodna platforma, ki omogoča podjetjem, da ustvarijo spletno trgovino, sprejemajo plačila in urejajo izdelke. Različica “community edition” je na voljo brezplačno in jo lahko namestite na svoj strežnik. Obstaja tudi plačljiva različica Magento platforme, ki zajema dodatno funkcionalnost, poslovanje v oblaku in ustrezno podporo.

Kaj je WooCommerce?

WooCommerce je odprtokodna platforma zgrajena na sistemu WordPress (najbolj popularen sistem za urejanje spletnih strani). Omogoča vam enostavno vzpostavitev spletne trgovine, sprejemanja plačil, urejanja izdelkov in še veliko več. Ker je WooCommerce zgrajen na sistemu WordPress imate možnost, da s številnimi razširitvami in dodatki ustvarite kvalitetno spletno trgovino.

Obe platformi sta odprtokodni in omogočata nadgradnjo s pomočjo ekstenzij. Prav tako imate pri obeh ogromno možnosti kar se tiče dizajna. Obe imata različne prednosti in slabosti, zaradi česar sta unikatni na tržišču.

Na kaj morate biti pozorni pri izbiri platforme za svojo spletno trgovino?

Če šele začenjate s spletno prodajo, pred izbiro najprimernejše platforme za vaše potrebe najprej razmislite o naslednjih  stvareh:

  • stroških – ali bodo začetni stroški vzpostavitve spletne trgovine vplivali na vaše poslovanje,
  • prijaznost do uporabnika – kako enostavna je uporaba izbrane platforme za začetnike,
  • načinih plačila – spletna trgovina mora imeti na voljo več različnih možnosti plačil,
  • možnosti nadgradnje – to še posebej pride do izraza z rastjo in posledično povečano zahtevnostjo vašega poslovanja.

Primerjava stroškov – Magento vs. WooCommerce

Za večino začetnikov oz. start-upov so stroški najpomembnejši faktor pri sprejemanju odločitev. Pri gradnji spletne trgovine morate v prvi vrsti upoštevati kako bodo stroški rastli, ko boste potrebovali dodaten razvoj ali nadgradnjo sistema.

Stroški Magento spletne trgovine

Magento je samostojna odprtokodna platforma. Obstajata dve verziji, prva je brezplačna in se imenuje “community edition”. To verzijo lahko prerosto prenesete iz uradne spletne strani in namestite na svoj strežnik. Verzija ne vsebuje vseh orodij in podpore.

Druga verzija se imenuje Magento Commerce, ki je plačjiva in zajema plačljivo gostovanje v oblaku ter profesionalno podporo. Plačljiva verzija prav tako zajema precej razširitev, ki jih morate pri brezplačni verziji dokupiti.

Tudi Magento community edition ni ravno poceni, čeprav je osnovna verzija brezplačna. Za namestitev Magento 2 sistema boste potrebovali ustrezno gostovanje, saj so minimalne zahteve za namestitev precej obsežne.

Če boste dokupili vse potrebne razširitve, dizajn in najeli razvijalca, ki vam bo trgovino postavil po vaših željah lahko stroški Magento trgovine zelo narastejo.

Stroški WooCommerce spletne trgovine

WooCommerce je brezplačen za vsakogar in ga lahko implementirate na vsako WordPress platformo. Čeprav je WooCommerce brezplačen pa boste še vedno potrebovali nekaj vložka za zagon svoje trgovine. Med drugim boste potrebovali gostovanje na strežniku, spletno domeno in SSL certifikat.

Začetni stroški pri WooCommerce so precej nižji kot pri Magento Community verziji. Že samo gostovanje za WooCommerce bo precej cenejše kot za Magento. Ne glede na gostovanje pa je WooComerce še zmeraj cenejši kot Magento. Obstaja na tisoče brezplačnih grafičnih predlog in za veliko večino plačljivih razširitev je možno najti brezplačno alternativo.

Z ugodnim gostovanjem in brezplačnimi oz. poceni razširitvami bo WooCommerce v štartu zagotovo cenejši kot Magento.

Uporabniška izkušnja: Magento in WooCommerce

Večina ljudi, ki začenja svoj spletni posel ni programerjev oz. niso spletni razvijalci. Za svojo poslovanje potrebujejo platformo pri kateri ne bo potrebno plačevati dragih razvijalcev, da jim pomagajo pri osnovah.

Tudi izkušeni spletni trgovci priporočajo platforme, ki so enostavne za uporabo in kjer se lahko osredotočite na posel in ne izgubljate časa z zahtevno programsko opremo.

Poglejmo torej podrobneje, katera izmed platform je lažja za uporabo.

Magento – uporabniška izkušnja

Magento je zelo močna in kompleksna e-commerce platforma, ki zajema širok nabor funkcionalnosti. Že sama namestitev je zahtevna in lahko povzroči težave novim uporabnikom.

Ker je namestitev zahtevna, večina ponudnikov spletnih gostovanj ne ponuja gostovanj z že nameščeno Magento 2 platformo. Namestitev je orientirana precej razvijalsko in lahko pri nekaterih korakih precej zmede povprečnega uporabnika.

 

magento 2 namestitev

Po namestitvi boste potrebovali nekaj časa, da usvojite vsaj osnove. Nameščanje razširitev in dodatkov ni enostavna, prav tako ni enostavna modifikacija grafičnih predlog. Verjetno boste za vse to potrebovali pomoč Magento razvijalca. Čeprav boste našli veliko dokumentacije, si kot povprečen uporabnik z njo ne boste mogli dosti pomagati, saj je v večini napisana za razvijalce.

Če povzamemo, Magento je izredno zmogljiva in kompleksna platforma, ki zagotovo ne spada med enostavnejše e-commerce platforme.

WooCommerce – uporabniška izkušnja

V primerjavi z Magentom je WooCommerce nekoliko enostavnejši za uporabo. Namestitev je enostavna in večina ponudnikov spletnih gostovanj vam bo WooCommerce namestila skupaj z WordPressom.

Ker je WooCommerce samo dodatek k WordPressu boste za uporabo morali najprej namestiti WordPress. Četudi vam ponudnik gostovanja ne bo namestil v vaš WordPress WooCommerce dodatka, boste to lahko z nekaj kliki storili sami.

Namestitev WooCommerce dodatka je enostavna. Čarovnik za namestitev vas bo vodil korak po korak skozi nastavitve kot so valuta, plačila, dostava in davki.

woocommerce namestitev

Po namestitvi boste našli veliko pomoči, da uredite večino stvari, ki jih potrebujete. WooCommerce grafične predloge in dodatki so enostavni za namestitev in v večini že zajemajo vse potrebne nastavitve.

Čeprav se je tudi pri WooCommerce potrebno nekaterih stvari naučiti, bo za povprečnega uporabnika še vedno dosti lažji za uporabo kot Magento.

Možnosti plačil: Magento in WooCommerce

Kot spletni trgovec boste prejemali tudi spletna plačila. Obstaja veliko različnih posrednikov, ki vam omogočajo prejemanje kartičnih plačil v vaši spletni trgovini.

Čeprav obstaja veliko posrednikov oz. procesijskih centrov kartičnih plačil, pa vsa niso na voljo v vseh državah. Potrebujete takšno rešitev, ki bo na voljo tako za vas kot vaše kupce.

Poglejmo katere možnosti plačil so na voljo v Magento in katere v WooCommerce.

Magento – možnosti plačil

Magento prihaja z PayPalom, Authorize.net, plačilom po povzetju in bančnim nakazilom. Prav tako pa vsebuje ekstenzije za ponudnike spletnih plačil kot so 2Checkout, Braintree, Stripe, Skrill in še veliko ostalih.

magento moznosti placil

Magento omogoča razvoj ekstenzij tudi za ponudnike spletnih plačil, ki do zdaj v Magentu še niso omogočeni. Imate pa seveda možnost, da zaposlite razvijalca, ki vam bo implemetiral možnost plačila preko lokalnega procesijskega centra.

WooCommerce – možnosti plačil

WooCommerce ponuja dva privzeta načina spletnih plačil – Paypal in Stripe. Zraven tega pa podpira tudi vse ostale večje procesijske centre preko svojih ekstenzij in dodatkov.

woocommerce placila

WooCommerce podpira tudi veliko lokalnih in manj znanih ponudnikov plačil. Ker je Woocommerce enostaven za razširitev, lahko vsak ponudnik spletnih plačil pripravi dodatek za svojo storitev.

Tako Magento kot WooCommerce imata podobne možnosti plačil. Obe platformi podpirata številne možnosti spletnih plačil in sta v tem pogledu precej izenačeni.

Morda vas zanima tudi:

Ekstenzije in dodatki – Magento proti WooComerce

Oba platformi omogočata številne razširitve in nadgradnje. Ker sta obe tudi omejeni kar se tiče osnovnih (core) razširitev pa imate obe neomejeni možnosti za zunanje razvijalce.

Tako Magento kot WooCommerce omogočata zunanjim razvijalcem, da na trgu ponudijo številne grafične predloge, ekstenzije in podporo.

Magento razširitve in ekstenzije

Za Magento platformo je zgrajena velika skupnost razvijalcev, agencij in tudi freelancerjev. Vsi našteti razvijajo plačljive in tudi brezplačne dodatke, ki jih lahko uporabite v svoji spletni trgovini.

magento ekstenzije moduli

Dodatki oz. ekstezije vam omogočajo, da enostavno dodate v spletno trgovino nove funkcionalnosti. Magento ima trenutno že skoraj 4000 ekstenzij, od tega jih je skoraj 1200 brezplačnih. Gre za veliko možnosti nadgradenj, še posebej, ker Magento že v osnovi zajema ogromno funkcionalnosti.

WooCommerce razširitve in ekstenzije

Ker WooCommerce deluje na platformi WordPress, vam ponuja dostop do preko 55.000 brezplačnih WordPress dodatkov in ekstenzij s katerimi lahko nadgradite svojo trgovino.

woocommerce ekstenzije moduli

Če boste v svojo trgovino želeli dodati kontaktni obrazec, Google analitiko ali katero drugo funkcionlanost, obstaja velika verjetnost, da razširitev za to že obstaja.

Velika možnost nadgradnje pomeni tudi, da lahko svojo trgovino povežete z različnimi zunanjimi servisi kot so sistem za pošiljanje e-novic, CRM sistemi, računovodskimi programi in še veliko več.

Razširitev poslovanja – Magento in WooCommerce

Rast spletnega posla prinaša številne izzive. Z večjim obiskom spletne trgovine pridejo tudi večje strežniške zahteve in z njimi povezani stroški.

Tako Magento kot WooCommerce sta primerna za večje spletne trgovine z veliko obiska, a vendar gre za dve različni platformi, ki imata vsaka svoje zahteve.

Poglejmo podrobneje kako je z velikimi trgovinami na Magento in Woocommerce platformah.

Razširitev Magento platforme

Magento je v osnovi zastavljen kot zelo robustna platforma. Kljub temu lahko stroški odletijo v nebo, ko je govora o razširitvah iz majhne v veliko spletno trgovino.

Če uporabljate brezplačno verzijo Magenta, potem se boste morali razširitve lotiti sami. Zagotovo boste potrebovali lasten strežnik s polnim dostopom, kar pa bo za seboj potegnilo tudi stroške administratorja strežnika in stroške razvijalca.

Trgovino bo potrebno tudi ustrezno zaščititi pred vdori in poskrbeti za varnostne kopije. Če nimate izkušenj z upravljanjem velikih spletnih strani boste morali najeti Magento specialista.

Če si vaš posel to lahko privošči, bo še najboljša rešitev prehod na plačljivo verzijo Magenta, pri kateri boste z mesečno naročnino deležni tudi ustrezne podpore in se vam ne bo potrebno ukvarjati s strežniki in zaščito.

WooCommerce razširitve

WooCommerce se srečuje s podobnimi tehničnimi izzivi kot Magento. Za razliko od Magenta pa imate pri WooCommerce več možnosti da obdržite nizke stroške tudi pri razširitvi v večjo spletno trgovino.

Na voljo vam je veliko razširitev, s katerimi bo tudi začetnik lahko uredil trgovino tako, da bo varna in ne bo preveč obremenjevala strežniškega sistema.

Tudi pri WooCommerce obstajajo plačljivi ponudniki, ki bodo poskrbeli za nemoteno rast vaše trgovine. Najem strokovnjaka za WordPress in WooCommerce je cenovno ugodnješi kot za Magento.

Če povzamemo, WooCommerce trgovina bo tudi v precej razširjeni različici precej cenejša kot Magento.

Magento ali WooCommerce – kateri je bolj primeren za vaš posel

Obe platformi imata ogromno funkcionalnosti in obe sta primerni tako za majhne trgovine kot zelo velike. Razlika med njima se pojavi, ko govorimo o stroških in znanju, ki je potrebno, da trgovino vzpostavimo.

WooCommerce ima to prednost, da deluje na sistemu WordPress, ki premore ogromno podpore in brezplačne razširitve. WordPress uporabniki se pri delu z WooCommerce počitijo zelo domače.

Pri stroških, uporabniški izkušnji in razširitvah bi lahko rekli, da je WooCommerce v prednosti pred Magentom.

Če želite hitro vzpostavitev trgovine, cenovno ugoden in za uporabo enostaven sistem, potem bo WooCommerce prava izbira za vas.

Magento je po drugi strani bolj primeren za veliko trgovine, ki si lahko privoščijo ekipo razvijalcev in s tem povezane stroške.

Pa omenimo še vedno potrebno in nujno optimizacijo za iskalnike. Kar se tiče optimizacije lahko rečemo, da tukaj ni omejitev. Google ima rad WordPress in posledično vse kar je na tem sistemu zgrajenega. Tudi Magento je lepo dodelan kar se tiče on-site optimizacije. Pri obeh pa obstaja tudi precej SEO ekstenzij, tako brezplačnih kot plačljivih.

Upamo, da smo vam s tem člankom pomagali pri odločitvi med Magento in WooCommerce sistemom za vašo spletno trgovino.

Morda vas zanima tudi:

Najemite nas za svoj projekt

Začnimo projekt skupaj