Kako odpreti spletno trgovino – korak po korak
Avtor: Maja Juričinec
KAKO ODPRETI SPLETNO TRGOVINO
Ne glede na to ali že imate fizično trgovino in bi želeli, da le-ta zaživi tudi na spletu ali pa se spletne prodaje lotevate kot začetnik, smo za vas pripravili vodnik, s pomočjo katerega vas bomo vodili po korakih od začetka pa do samega konca – kako odpreti spletno trgovino.
Najprej definirajmo dve stvari – kako postaviti ali kako odpreti spletno trgovino in prodajati preko spleta. Na prvi pogled izgleda kot da gre za eno in isto stvar, a na koncu ugotovite, da je postavitev spletne trgovine še relativno enostavna, ko pa pride do dejanske prodaje pa se velikokrat vse skupaj zaustavi. Da pa temu ne bi bilo tako, smo za vas pripravili nekaj začetniških nasvetov.
1. Korak: Raziščite potrebe na trgu in določite prodajno nišo
Če dejansko želite od spletne prodaje živeti, morate v prvi vrsti najti dovolj zanimive produkte, po seveda sprejemljivi ceni. Nima namreč smisla odpreti spletne trgovine, če boste prodajali stvari, ki jih nihče ne želi kupiti. Ta korak je pravzaprav najtežji – izbrati produkte, ki se bodo prodajali in seveda izbrati temu primeren trg, četudi to pomeni, da v prvi vrsti produkta ne boste ponudili izključno slovenskemu trgu. Ključno vprašanje, ki si ga morate zastaviti je: kaj ljudje potrebujejo in kaj ter koliko bi bili dejansko zanj pripravljeni plačati?
- Ideje za spletno trgovino v 2021 – TOP 10
- Optimizacija za začetnik 1. del: Osnove
- B2B spletna trgovina – razlika med vele- in maloprodajno spletno trgovino
- Kako pospešiti WordPress – 8 hitrih nasvetov
2. Korak: Določite produkte, ki jih boste prodajali
Naj vam bo cilj odpreti spletno trgovino, v kateri boste prodajali nekaj dokaj unikatnega. S tem imamo v mislih predvsem to, da naj bo to nekaj, česar ne morete kupiti v vsaki lokalni trgovini, saj v tem primeru prodaja ne bo zaživela kot bi morala oziroma kot bi si to želeli sami. Obiskovalcem vaše spletne trgovine morate ponuditi tisti razlog več, zakaj kupiti ravno pri vas in eden od teh razlogov je zagotovo tak »unikaten« produkt.
Druga možnost pa je seveda, da na vaši strani ponudite trenutno najbolj aktualne in najbolj prodajane produkte, pri čemer pazite, da ujamete pravi val – to pomeni, da se odločite za prodajo produktov, ki so v porastu in ne takšnih, za katere zanimanje že upada. Pri tem vam bodo v pomoč spodnja orodja, a preden se lotite raziskovanja, si vzemite nekaj časa in si odgovorite na nekaj vprašanj:
S katerimi izzivi se soočam na dnevni bazi?
Kateri so tisti produkti, ki jih sam(a) obožujem in jih tudi imam?
Katerim podjetjem zaupam – kaj mi je všeč?
Ali obstaja skupina ljudi – bodisi somišljenikov ali preprosto ljudi, ki so jim všeč enake stvari kot meni?
Ko si boste odgovorili na ta vprašanja, se lotite raziskovanja trenutnih trendov. Pri tem si lahko pomagate z naslednjimi orodji:
TrendHunter (https://www.trendhunter.com/) – na tej strani boste našli nove trende ali trende v porastu v različnih tržnih nišah. Že po samo nekaj minutah boste dobili številne ideje, kaj bi utegnilo biti dovolj privlačno in donosno za odprtje spletne trgovine. Pomagate si lahko tudi s filtri in iščete po različnih panogah kot so tehnologija, kultura, moda, ekološki produkti in številne druge.
Google Trends (https://trends.google.com/trends/) – še eno izjemno uporabno orodje, s katerim lahko skoraj z gotovostjo napovemo trend tako trenutnega povpraševanja po določenih produktih kot tudi nekako napovemo oziroma predvidimo potencial prodaje na podlagi večletnega trenda določene niše ali izdelka. Nek splošen pregled svetovnih trendov boste dobili na njihovi t. i. Top Chart lestvici (https://trends.google.com/trends/yis/2019/GLOBAL/). Omenjeno Google Trend orodje vam bo še v večjo pomoč, če boste točno izbrali ciljno nišo ali celo produkt. Na voljo vam je namreč zgodovina rasti trga oziroma povpraševanja vse od leta 2004. Tako lahko vidite ali je popularnost določenega produkta v porastu, pada ali pa trend popularnosti nekako ves čas ostaja enak.
3. Korak: Ime blagovne znamke naj bo »vabljivo« in registrirajte temu ustrezno domeno
Pomembno je, da domena (link ali URL povezava), ki jo boste registrirali in na kateri bo vaša spletna trgovina zaživela, ustreza imenu blagovne znamke pod katero želite prodajati na spletu. Pri iskanju ustreznih imen se vam bo morda na začetku zdelo, da so vsa »dobra« imena že zasedena in dobili boste občutek, da ste zašli v slepo ulico. Na tej točki nikar ne obupajte! Splača se vam potruditi in si vzeti dovolj časa za razmislek, saj je ime in domena nekaj, česar kasneje ne boste več spreminjali. Ob iskanju pravega poimenovanja blagovne znamke so vam lahko v pomoč spodnje oporne točke:
- Naj bo ime lahko izgovorljivo, saj ne želite, da bi ljudje ob iskanju vaše strani naleteli na težave.
- Ime naj ne bo daljše od treh besed. Manj besed kot ima poimenovanje, lažje si ga bo zapomniti. Nekako 1 do 2 besedi sta idealni, a tudi 3 besede bodo v redu.
- Registrirajte domeno z ustrezno končnico, glede na ciljni trg (.si, .hr, .com itd.). Vsaka spletna trgovina naj že z domensko končnico govori svojo zgodbo. Nekateri se včasih odločajo za nekoliko drugačne končnice kot so podjetje.online ipd., kar lahko kasneje povzroči zmedo, sploh če boste svojo prodajo razširili tudi na tuje trge.
- Če želite ime registrirati tudi kot blagovno znamko, preverite ali je le-to še na voljo.
4. Korak: Izberite platformo na kateri bo delovala spletna trgovina
Ko se odločate za postavitev spletne trgovine lahko izbirate med ogromno različnimi ecommerce platformami, pri čemer se vsaka ponaša z nekoliko drugačnimi lastnostmi. Med najbolj pogosto uporabljenimi ecommerce platformami v Sloveniji so Magento , WooCommerce in OpenCart. Zaradi enostavne in intuitivne uporabe urejevalniškega vmesnika si po težavnosti sledijo WooCommerce (ki ima v ozadju najenostavnejši WordPress urejevalnik), OpenCart in nato še Magento. Glede na vaše želje, vam bomo z veseljem svetovali, katera izmed platform bi bila najbolj optimalna rešitev za potrebe vaše spletne trgovine.
- Ideje za spletno trgovino v 2021 – TOP 10
- Optimizacija za začetnik 1. del: Osnove
- B2B spletna trgovina – razlika med vele- in maloprodajno spletno trgovino
- Kako pospešiti WordPress – 8 hitrih nasvetov
5. Korak: Dodelajte marketinško strategijo
Ko je vaša spletna trgovina pripravljena, da ugleda luč tega digitalnega sveta, boste morali svetu sporočiti, da le-ta obstaja in pri tem uporabiti premišljeno marketinško strategijo. Ne glede na to katere kanale vse boste pri tem uporabili – pošiljanje e-pošte, družbena omrežja, SEO optimizacija, sponzorirane oglase – ljudem morate sporočiti, da obstajate in jih nekako pripeljati na vašo spletno trgovino. Imejte v mislih, da s postavitvijo trgovine na splet bo le-ta še en neodkrit planet ali zvezda v neskončnem vesolju interneta, zato morate poskrbeti vi, da ga bodo našli tako iskalniki kot tudi ciljna skupina kupcev.
Zaključek
Kot vidite je odpreti spletno trgovino in začeti s spletno prodajo po eni strani dokaj enostavno, a vseeno zahteva vašo predanost in nek analitičen pristop. Upam, da ste na podlagi zgoraj naštetih korakov dobili predstavo o tem kako pristopiti k odprtju spletne trgovine.
Ob tem pa seveda ne smete pozabiti na grajenje zaupanja vrednega odnosa z vašimi strankami – to pomeni, da se bodo z veseljem kupovale pri vas in vas tudi priporočale svojim prijateljem tako preko družbenih omrežij kot sicer. Saj veste… Dober glas seže v deveto vas, slab pa še dlje.
Kaj torej še čakate? Začnite z raziskovanjem trga, določite tržno nišo in produkte, ki jih boste prodajali ter se z nami lotite odprtja lastne spletne trgovine že danes. Za vsa vprašanja smo TUKAJ za vas.