Ideje za spletno trgovino v 2021 – TOP 10
Avtor: Maja Juričinec
Če je nekoč veljal moto: »Odprite trgovino ali lokal in stranke bodo prišle.«, temu danes žal ni več tako. V normalnem realnem svetu si lahko odprl denimo picerijo, pa so ljudje enostavno prišli jest brez kakršnegakoli marketinga in promocije – pač zgolj zato ker je obstajala in po možnosti bila na primerni lokaciji. Danes temu ni več tako. Še dlje od resnice pa je prepričanje, da bodo obiskovalci sami od sebe našli vašo spletno stran ali trgovino takoj in zgolj zato ker jo boste pač odprli. Na spletu stvari ne funkcionirajo na ta način – brez kakršnegakoli marketinga, oglaševanja ali promocije bo vaša stran ostala za vedno neodkrita.
Nekateri se preprosto zaletijo in izberejo produkt okoli katerega zgradijo celotno zgodbo, spletno stran, trgovino, razne marketinške kampanje, brez da bi se pred tem vprašali najpomembnejše: ali sploh obstaja trg za prodajo želenega produkta? V današnjih časih boste težko uspeli zgolj zato, ker ste se domislili briljantne ideje, katere se ni domislil še nihče pred vami. Večja verjetnost za uspeh vam bo zagotovljena, če boste se na tržišču pojavili s storitvijo ali produktom, po katerem je v danem trenutku največje povpraševanje in po možnosti tudi pomanjkanje na tržišču, kar pomeni, da je dovolj prostora tudi za vas.
Da se razumemo – ne želimo vas odvrniti od inovativnih idej, a da se bodo le-te prijele bo potrebnega veliko več časa in truda, da bi dosegli uspeh po katerem hrepenite. Če želite takojšnjo prodajo, se preprosto morate osredotočiti na najboljše prodajne niše trenutnega časa. Malo za šalo in malo zares – danes je denimo zaradi korona ukrepov težko priti do oblačil in obutve, otroci se šolajo na domu – potrebujejo morda dodatno razlago, če že gremo iz gospodinjstva potrebujemo masko, razkužujemo si roke, in še bi lahko naštevali. A ker upamo, da bo se slej kot prej življenje vrnilo v normalne tire, mi pa želimo nekaj ustvariti nekaj trajnostnega in ne zgolj trend zadeve, ki bo čez čas ugasnila, si moramo stran zastaviti bolj dolgoročno gledano.
- Optimizacija spletnih strani v letu 2018 – novosti
- 10 razlogov zakaj v spletni trgovini ni naročil
- B2B spletna trgovina – razlika med vele- in maloprodajno spletno trgovino
- Kako dosegamo prva mesta v najbolj konkurenčnih panogah
1. Fitnes, hujšanje
Na neki točki v življenju je hujšanje cilj skoraj vsakega izmed nas. Zato bodo zagotovo vedno obstajali takšni, ki bodo na preži za novimi dietami, vadbenimi programi, shujševalnimi napitki ali preprosto pričakovali, da bo jim želene rezultate prinesla čudežna tabletka.
To krovno kategorija pa lahko še bolj razdelamo. Lahko se osredotočimo na hujšanje glede na demografsko skupino ( starost, spol), ponudimo različne vadbe tudi za t.i. problematične dele telesa (trebuh, stegna, prsni koš…), lahko pa v ponudbo vključimo različne načine prehranjevanja, torej diete (Atkins, Keto, Paleo …), seveda pa so tukaj na voljo tudi številni prehrambni dodatki. Zgolj če pogledamo obdobje v času koronavirusa, ko je večino vadbenih centrov zaprtih, se povečuje tudi potreba po vadbenih pripomočkih primernih za uporabo doma. Eden takšnih so zagotovo elastični trakovi, uteži, vadbene podloge, žoge ipd.
Provizije so tukaj odvisne od tega česar se boste lotili prodajati in kako si boste zadevo zastavili. Denimo pri prehrambnih dodatkih in vitaminih lahko računate med 15-20% provizijo, medtem ko si boste cene vadbe in receptov diet ovrednotili sami. V pomoč vam bodo zagotovo razni video posnetki, podcasti, blog z recepti idr. Skratka, možnosti tukaj so zelo široko nastavljene, le začeti je treba.
2. Zdravje
Zdravje do neke mere sicer sovpada s kategorijo hujšanja in fitnesa, a se po drugi strani spet dovolj razlikuje, da si je prislužila svoje mesto na naši lestvici. Takšni časi so, da ljudje nimajo več popolnega zaupanja v zdravstveni sistem kot so ga imeli nekoč, zato so pripravljeni sami narediti kolikor le je v njihovi moči, da jim obisk zdravnikov ali celo specialistov ne bi bil potreben. Tukaj govorimo predvsem o produktih, ki so denimo brez glutena, laktoze, razni zeliščni pripravki in prehrambni dodatki, detox variante, eterična olja, CBD kapljice idr. Sem sodi vse kar obljublja zdrav življenjski slog brez bolezni in po možnosti še podaljšuje življenje – gre pa tukaj seveda za alternativno medicino, ki je stroka kot take ne priznava.
3. Lepota, kozmetika
Najsi gre za bolj gladko, sijočo in zategnjeno kožo, manjšanje gub ali obsega kakšnega dela telesa, urejene nohte, umetne trepalnice, vrisane obrvi ali bolj polne ustnice … vse samo, da smo videti mlajši in privlačnejši – to je cilj čedalje večje populacije ne samo žensk, pač pa tudi moških. Sem torej sodijo razne kreme, preparati ali celo pripomočki, ki obljubljajo zdrav in mladosten videz. Še toliko bolj bodo produkti poželi zanimanje, če bodo le-ti naravni, po možnosti z oznako VEGAN.
V svoji spletni trgovini lahko tako ponudite:
- izdelke in kozmetične pripomočke,
- če ste strokovnjak iz tega področja, lahko ponudite tudi svoje storitve,
zraven pa lahko dodate še vsebino na blogu, ki jo še dodatno podkrepite s kakšnimi videi in uspeh bo praktično zagotovljen.
4. Spletni tečaji, izobraževanja
Vsakič, ko se človeštvo sooči z izjemno situacijo kot je trenutno COVID 19, hočeš nočeš pride do novih prilagoditev. Če nam je všeč ali ne, smo se zahvaljujoč krizi primorani odpovedati eni in edini stvari, ki so nas jo učili od rojstva naprej, tj. socializaciji. Posledično moramo opuščati stike in ena na ena učenje, sestankovanja v živo itd. Poglejmo samo za občutek Zoom, ki je še decembra 2019 štel »le« 10 milijonov uporabnikov na dan, v primerjavi z marcem 2020, ko je bilo teh kar 200 milijonov. Situacija je od nas terjala, da smo prešli na spletno poučevanje, kar daje vsem, ki so dovolj vešči spleta in so se sposobni prilagoditi trenutnim razmeram veliko priložnost za nove vrste zaslužek.
Če ste pripravljeni in si resnično želite pravega zaslužka iz naslova spletnih tečajev in poučevanja, si morate v prvi vrsti zastaviti nekaj vprašanj:
- Kako dobri so vaši spletni tečaji?
- Ali so vaši spletni tečaji dovolj zanimivi za vašo ciljno skupino uporabnikov?
- Kakšno marketinško strategijo boste ubrali?
- Kako dobro si boste uspeli zastaviti prodajo?
V želji po čim večjem številu tečajnikov, vas bo morda zamikalo postaviti prenizko ceno. Imejte v mislih, da kljub lahko ljudje (pre)nizko ceno povezujejo s slabo izvedbo/kvaliteto. Raje zato poskrbite, da boste zastavili dovolj privlačne naslove tečajev, ki se jim tečajniki ne bodo mogli upreti in seveda najpomembnejše – promovirajte svoj produkt na različnih družbenih omrežjih, na katerih boste svojim sledilcem predstavili vaša spletna izobraževanja, izpostavili vaše unikatne prednosti pred ostalimi in jih s kvaliteto prepričali, da je prav vaš spletni tečaj to, od katerega bodo tako zdaj kot kasneje v življenju profitirali.
5. Dezinfekcijski izdelki in zaščitne maske
Verjetno vas ne preseneča, da so v letu 2020 enega največjih razcvetov doživeli prav dezinfekcijski izdelki in zaščitne maske. Ko smo poleti že mislili, da se trend umirja, nas je zajel drugi val, tako da povpraševanje po tovrstnih izdelkih nikakor ne upada. Velik verjetnost je, da bo potreba po razkužilih rok, dezinfekcijskih razpršil in antibakterijskih robčkov postala naša dnevna stalnica vsaj še nekaj časa. Poleg omenjenega se iščejo tudi hitri korona testi za domačo uporabo.
6. Hišni ljubljenčki
Hišni ljubljenčki so kot življenjski spremljevalci čedalje bolj priljubljeni po vsem svetu. Številni bodisi ne morejo imeti otrok, nekateri pa se zanje preprosto ne želijo odločiti in imajo namesto njih »otroke z dlako«, ki so jim pripravljeni privoščiti prav vse. Možnosti tukaj so ogromne – lahko imate svoj YouTube kanal na katerem ocenjujete pasje igrače, lahko si omislite hotel, »vrtec« ali varstvo za hišne ljubljenčke, prodajate hrano, zdrave priboljške, specializirano prehrano in pripomočke kot so ovratnice, povodci za pse, mačke, zajce… postelje, igrače. Čedalje več ljudi se odloča tudi za trening psov, bodisi mlajših ali starejših. Znan slovenski start-up je denimo podjetje Dogs4motion, ki razvija in izvaja fizioterapevtske programe in storitve namenjene psom ter ponuja tudi online vsebine, ki so dostopne celemu svetu. Skratka, so ljudje, ki jim živali pomenijo vse na svetu in tudi prav je tako. Zato s to tržno nišo zagotovo ne morete zgrešiti.
- Optimizacija spletnih strani v letu 2018 – novosti
- 10 razlogov zakaj v spletni trgovini ni naročil
- B2B spletna trgovina – razlika med vele- in maloprodajno spletno trgovino
- Kako dosegamo prva mesta v najbolj konkurenčnih panogah
7. Tehnologija – naprave in pripomočki
Če pogledamo malo po naših domovih se bomo začudili ob pogledu na vse elektronske naprave, ki jih imamo. Že samo pametni telefoni, tablice, prenosni računalniki, stacionarni računalniki, zvočniki, USB ključki, zunanji trdi disk, da o vseh gospodinjskih aparatih sploh ne govorimo. Na podlagi tega lahko mirne vesti trdimo, da so elektronske naprave del vsakdana vseh ljudi po svetu, tudi v državah v razvoju. Dejansko bo v naslednjem desetletju svet v razvoju eden največjih trgov elektronskih naprav in pripomočkov.
Če se kljub temu osredotočimo na nam bližje trge opažamo, da nekako vsi stremijo k najnovejšim izdelkom – že če pogledamo povpraševanje po novih iPhone-ih. V trenutnih časih, ko je ogromno ljudi prisiljenih delati in imeti sestanke od doma, pa je v porastu tudi prodaja računalnikov, kamer in ostale opreme vezane na delo od doma.
Ko se boste torej odločili za asortiman izdelkov, se bo treba osredotočiti na marketing – nič namreč ne gre v prodajo samo od sebe, ne glede na to kakšno je po izdelku povpraševanje. Morajo vas namreč najti. Poleg same prodaje izdelkov lahko kupce na vašo novo spletno trgovino privabite tudi z blogom, kjer v vsebinah ocenjujete in primerjate različne produkte ali pa predstavljate novosti na tržišču, nato pa bralca usmerite na vašo podstran z omenjenimi artikli. Dobrodošla je tudi podpora z video vsebinami.
8. Okolju prijazni produkti
Nekdo bi ob tem pomislil, da gre za nekoliko starejšo tržno nišo, a ko pogledamo trende le-ta ne izgublja na priljubljenosti, še kot posebej ne v letu 2020 in letih, ki prihajajo. Kupci se namreč čedalje bolj zavedajo pomembnosti in vpliva naravnih izdelkov tako na njihovo telo kot tudi na okolje. Med najbolj popularnimi izdelki so ta trenutek zagotovo izdelki za večkratno uporabo, kamor sodijo tudi kovinske slamice, pralne plenice, potem so tu bambusove zobne ščetke, EKO igrače in oprema za otroke, EKO oblačila, biorazgradljivi materiali ipd. Ob tem pa ne smemo pozabiti tudi na t. i. »zero waste« ali okolju prijazne trgovine.
Niti ni toliko pomembno, da je sam izdelek, ki ga prodajate okolju prijazen – lahko je okolju prijazna embalaža v kateri izdelek dostavljate – recikliran papir, ali pa izdelke v embalaži obložite z razcefranim papirjem. Spletna trgovina, ki jo potencialni kupec obišče, mora skratka ves čas poudarjati, kako koristni so bodisi izdelki bodisi sama embalaža tako za posameznika kot tudi za okolje.
9. Oblačila
Moda si vedno zasluži prostor na spletu, najsi gre za nova ali rabljena oblačila in obutev, zato smo tudi to kategorijo uvrstili na našo lestvico. Seveda je ob tem treba slediti modnim trendom in letnemu času. Že nekaj let so denimo med ženskami najbolj priljubljene push-up legice z visokim pasom, ki lepo oblikujejo in hkrati poudarijo žensko postavo. Pod njimi seveda ne smejo manjkati brezšivne spodnjice. V jesensko-zimskem času ne moremo zgrešiti z modnimi toplimi teliranimi plaščki in jaknami, poleti pa ne s kopalkami.
Ker smo že omenili legice, naj se dotaknemo modnega trenda, ki iz leta v leto bolj pridobiva na popularnosti tako med ženskami kot med moškimi – gre namreč za športna oblačila, ki se jih nosi za vsak dan in niso prvenstveno namenjena vadbi. V to kategorijo poleg legic sodijo oblačila kot so puloverji – »mikice« bodisi s kapuco ali brez, športni modrčki, naglavni trakovi, športni čevlji ipd. Športna oblačila o katerih govorimo so ne samo udobna, pač pa tudi modna in so velik hit predvsem med t.i. milenijci in generacijo Z. Kot prodajalec tovrstnih oblačil pa imate kar se tiče možnosti razvrščanja po kategorijah dokaj enostavno nalogo, saj jih lahko umestite v razdelek športne kolekcije, v kategorijo modnih oblačil ali celo v podkategorijo oblačil za fitnes, nato pa jo lahko zlahka nadgradite tudi s pripadajočimi športnimi dodatki, priložnostnimi oblačili ipd. Kot smo že omenili so vaše potencialne stranke milenijci in generacija Z, pri čemer vsekakor prevladujejo ženske, zaradi česar je poleg spletne trgovine potrebno tovrstne izdelke oglaševati, pri promociji in ciljanih oglasih pa dati poudarek na vizualne platforme kot so Facebook, Instragram in tudi Pinterest.
10. Otroci – dojenčki
Leta 1800 je bilo na svetu 900 milijonov ljudi, do leta 1900 je ta številka narasla na 1,65 bilijonov, medtem ko je nas je leta 1980 bilo že kar 4,4 bilijone. V zadnjih 40-ih letih pa naš planet poseljuje kar 7,6 bilijonov ljudi, kar na dan nanese rojenih ogromno število otrok. Pa četudi pustimo številke ob strani, vsak starš ve, da s prihodom otroka na svet se njegove lastne potrebe postavijo na stranski tir in prvo mesto zasede otrok, za katerega starši na letni ravni porabimo tudi med 2.000 in 3.000 €, nekateri pa seveda še več. Sem sodijo stvari za nego, oblačila in hrana, brez vrtca/šole. Poleg prodaje vseh potrebščin za otroka ali novo pečeno mamico, se lahko lotite tudi nasvetov glede t.i. »baby shower« zabav, ki postajajo čedalje bolj priljubljene tudi v Sloveniji, lahko pišete o dojenju, mlečnih formulah, pripravah na porod, porodu, umetni oploditvi, posvojitvi, rejništvu, dajete nasvete mladim staršem ali takim, ki so postali starši šele v njihovih poznih 30-ih ali v začetku 40-ih let. Možnosti tukaj so praktično neomejene, saj so starši pripravljeni zapraviti ogromno denarja, da bi svojim malčkom in na novo nastali družini zagotovili najboljši in čim manj stresen začetek novega življenjskega poglavja.
Našteli smo le nekaj aktualnih tržnih niš po katerih se trenutno povečuje povpraševanje. Tukaj so seveda še številne druge. Najti produkt, ki je trenutno v trendu pa je samo en del enačbe. Prava skrivnost uspeha bo v tem, kako ga boste uspeli »prodati«, za kar pa potrebujete dobro marketinško strategijo. Tukaj vam lahko pomagamo mi – vprašajte nas, kar vas zanima in z veseljem vam bomo svetovali.