Vam je naš blog všeč?

B2B spletna trgovina – razlika med vele- in maloprodajno spletno trgovino

B2B spletna trgovina – razlika med vele- in maloprodajno spletno trgovino

Avtor: Maja Juričinec

Preden začnemo »deliti« nasvete glede spletne veleprodaje, najprej ponovimo osnove, kaj sploh spletna trgovina je. Še vedno namreč opažamo, da ljudje ne poznajo razlike med B2C in B2B spletno trgovino. Če ste ob vseh B-jih in dvojkah tudi sami nekoliko zmedeni, nič zato. Naj vas potolažimo – niste edini. V nadaljevanju bomo opisali razliko med eno in drugo vrsto spletne trgovine in ugotovili boste, da je razlika pravzaprav očitna oziroma jo je enostavno razumeti.

Glavna razlika med B2B in B2C trgovino

Kot prodajalec  – tako spletni kot fizični – lahko imate samo dve vrsti strank/kupcev. To so lahko bodisi druga podjetja ali pa je vaš končni kupec kar potrošnik sam. Ko so vaši kupci druga podjetja, govorimo o B2B ali »Business-to-Business« poslovanju ali z drugimi besedami povedano je B2B poslovanje po domače povedano veleprodaja. Če pa so vaši končni kupci potrošniki sami, gre za t.i. B2C ali »Business-to-Consumer« poslovanje oziroma za maloprodajo.

Največ naših strank se odloča za B2B Magento ali B2B WooCommerce spletno trgovino. Seveda sta obe platformi primerni za B2B poslovanje, s to razliko da je za začetnike morda B2B Magento sistem nekoliko kompleksnejši v primerjavi z B2B WooCommerce sistemom – v mislih nimamo kompleksnosti za samega kupca, pač pa zahtevnost same vzpostavitve enega in drugega sistema in nato vnašanja podatkov s strani prodajalca.

Morda Vas zanima tudi:

Kaj je veleprodaja ali B2B prodaja?

Najbolj poenostavljeno rečeno B2B podjetje prodaja svoje proizvode in/ali storitve drugim podjetjem. Primer iz vsakdanjega življenja so recimo B2C fizične trgovine kot sta Lidl in Hofer, ki od B2B podjetij kupujeta proizvode in jih nato prodata končnemu potrošniku.

Kaj je maloprodaja ali B2C prodaja?

Odgovor je preprost. »Business-to-Consumer« oz. B2C podjetje proizvode iz svoje ponudbe prodaja direktno končnemu potrošniku. Primeri so maloprodajne trgovine, restavracije, trgovine z oblačili itd.

Največji razmah je ime B2C doživelo konec devetdesetih let, v času razcveta prvih spletnih trgovin, ko so kupci spoznali, da lahko v spletnih trgovinah lažje in predvsem hitreje dostopajo do želenih izdelkov. Med najbolj prepoznavnimi maloprodajnimi podjetji, ki so odlično izkoristila svoj nastop na spletu sta zagotovo Amazon in eBay.

Razlika med B2B in B2C (spletno) prodajo

Kot smo že omenili je osnovna razlika med vele- in maloprodajo pri končnem kupcu. Medtem ko je pri veleprodaji končni kupec drugo podjetje, je pri maloprodaji končni kupec končni potrošnik. Seveda pa poleg omenjenega obstajajo tudi druge očitne razlike.

 

1. Postopek in trajanje nakupa

Pri B2C ali maloprodaji je nakup hiter in enostaven. Kupec išče želeni izdelek, ga najde in nato opravi nakup. Enostavneje praktično ne more biti.
Zato pa je veleprodajni B2B proces mnogo bolj kompleksen. V prvi vrsti zato, ker navadno o nakupu proizvoda ali storitve ne odloča ena sama oseba in že samo to podaljša celoten proces. Nadalje, pogajati se je treba tudi za ceno. Ponavadi je govora o višjih zneskih in s tem tudi večji potencialni riziko v očeh kupca.
Prav zaradi tega je izjemnega pomena, da je veleprodajna B2B ponudba na spletu čim bolj pregledna in enostavna, hkrati pa je kupcu omogočen enostaven vpogled v vso potrebno dokumentacijo. Tako B2B kot B2C kupci si namreč želijo, da jim je omogočena čim bolj prijetna spletna nakupovalna izkušnja.

 

2. Zvestoba strank/kupcev

Ko govorimo o zvestobi kupcev je zadeva relativno enostavna. Če boste kot B2C kupec preko spleta kupili recimo novo oblačilo, kakšen kos pohištva ali nekaj čisto tretjega, to še ne pomeni, da boste takoj prisegali na kupljeno znamko oziroma WooCommerce ali Magento spletno trgovino, kjer ste izdelek kupili. Za splošno B2C spletno prodajo zvestoba kupcev ni tako pomembna kot denimo pri B2B poslovanju.

Po drugi strani pa je pri B2B poslovanju situacija ravno obratna, saj je prav zvestoba osnova tovrstnega sodelovanja, ker podjetja si želijo dolgoročnih sodelovanj in poslovne partnerje na katere se lahko zanesejo. Kvaliteta sodelovanja pa vpliva na celoten prodajni proces – od same nabave, do ponujene provizije.

Prav zaradi tega vse več podjetij za potrebe B2B veleprodajnega programa išče programske rešitve, ki jim omogočajo, da zadovoljijo vse potrebe svojih spletnih kupcev. Na ta način postanejo svojim strankam več kot le dobavitelji.

Tako pri B2B Magento kot B2B WooCommerce spletni trgovini se lahko sistem dodela na način, da vaši kupci vidijo priporočene maloprodajne cene kot seveda tudi cene po katerih bodo lahko sami kupili izbran izdelek ali storitev. Največkrat se za te potrebe dodeli podjetjem – kupcem uporabniško ime in geslo s katerim dostopajo do svojega uporabniškega računa, kjer imajo vpogled v celotno dokumentacijo.

Če se odločate med B2B Magentom in B2B WooCommerceom pa ne veste kateri izmed obeh sistemov bi bil za Vas primernejši, nas lahko pokličete ali nam pišete.

Morda Vas zanima tudi:

 

3. Podrobnosti o izdelku

Kupci na B2C spletnih trgovinah si v prvi vrsti želijo ugodnih cen in hitro dostavo. Informacije o samem izdelku jih sicer zanimajo, a jim ne posvečajo enake pozornosti kot kupci na B2B spletnih trgovinah. B2B kupec želi pridobiti čim več informacij o izdelku ali storitvi, ki jo namerava kupiti. Zato si B2B kupci želijo pridobiti čim bolj podrobne in jasne kataloge izdelkov, saj bodo na tak način lahko dovolj nazorno predstavili svoj asortiman in tako pritegnili B2C kupce.

 

4. Marketing

Pri veleprodaji se kupec odloči za nakup izdelka na podlagi opisa izdelka in razčlenjenih podrobnosti le-tega. Zanima ga torej dokumentacija, način delovanja izdelka ter pomoč in podpora uporabnikom. B2B kupci iščejo torej bolj detajlne rešitve, zato mora biti tudi veleprodajna tržna strategija prilagojena potrebam B2B kupcev.
Na drugi strani pa B2C kupce pri nakupu večinoma vodijo čustva, zato je tudi cilj maloprodajne tržne strategije vzpodbuditi čustva, ki bodo vodila do nakupa, pri tem pa razložiti prednosti izdelka ali storitve za samega kupca.

Zaključek

Ne glede na to ali se odločite za B2B ali B2C spletno prodajo, morate v prvi vrsti razumeti vaše potencialne kupce. Imejte v mislih, da so pri veleprodaji B2B kupci sicer res zahtevnejši, a če ste jim pripravljeni in sposobni ponuditi kvalitetno storitev, lahko računate na uspešno dolgoročno sodelovanje.

Vas zanima kako to doseči? Kontaktirajte nas še danes in z veseljem Vam bomo predstavili predloge, kako zadovoljiti spletne kupce in seveda kako vzpostaviti kvalitetno in uspešno B2B WooCommerce ali B2B Magento spletno trgovino.

Najemite nas za svoj projekt

Začnimo projekt skupaj