Blog - informacijski kotiček

10 nasvetov kako povečati prodajo v božično-novoletnem obdobju

Maja Juričinec

18. December 2017
Maja Juričinec

0

10 nasvetov kako povečati prodajo v božično-novoletnem obdobju

Čeprav je veseli december že v polnem teku, ne skrbite – niste prepozni. Za vas smo pripravili last minute praznični marketinški načrt. To, da nekoliko zamujate naj vas ne zanese skušnjava, da bi vse kar imate prodajali po drastično znižanih cenah, saj lahko v tem primeru nehote utrpite finančne izgube, česar pa si noben prodajalec ne želi.

Spodaj smo zato za vas pripravili 10 namigov, s pomočjo katerih vam bo zagotovo uspelo povečati prodajo ne samo v božično-novoletnem času, pač pa v času katerihkoli praznikov.

1. Vašim obstoječim zvestim kupcem / strankam pošljite personalizirano čestitko

V času božičnih praznikov, ko si ljudje tudi med sabo pošiljamo sporočila z lepimi mislimi, takšna personalizirana čestitka ne bo delovala nadležno in vsiljivo, hkrati pa vas stane le nekaj vašega časa. Tovrstno čestitko lahko pošljete po e-pošti ali s pomočjo katerega izmed družbenih omrežij. Namen se je kupcu/stranki zahvaliti za pretekli nakup in ga/jo spomniti na prihajajoče praznične popuste ali ji celo ponuditi katerega od sorodnih izdelkov. Še boljše je, če to obvestilo dobijo še preden se popusti začnejo, saj bo to pomenilo da so nekako v prednosti. Hkrati pa ne pozabite – ker damo ljudje ogromno na zaupanje, boste lažje pregovorili v ponovni nakup starega kupca, kot pridobili novega.

Pri pošiljanju e-pošte je potrebno nujno upoštevati tudi naslednje:

  1. Naj bo vaša e-mail prilagodljiv in lepo berljiv tudi na mobilnih napravah. Glede na to, da več kot 50 odstotkov ljudi prebere e-mail kar na telefonu, bo vaš čas in vložen trud šel praktično v nič, če ljudje vašega maila ne bodo mogli prebrati na svojem mobilnem telefonu.
  2. E-mail pošljite v pravem trenutku. Berljivost mailov je med tednom največja med 10. uro dopoldne in polnčjo, medtem ko boste med vikendom največ dosegli, če boste poslali mail v nedeljo zvečer med in 22. uro, ko se nas večina že pripravlja na nov začetek tedna. Na splošno pa maili poslani ob torkih dosežejo najboljši odziv.
  3. Pazite tudi na vsebino maila zaradi katere lahko vaš mail pristane med nezaželeno pošto (izogibajte se besedam kot so »brezplačno« in pisanju z velikimi tiskanimi črkami). Zapomnite si – kreativni maili ne pristanejo med nezaželeno pošto.

2 . Izdelke segmentirajte v smiselne praznične sklope daril

Ker zaradi današnjega tempa življenja vsi ves čas hitimo, smo še posebej hvaležni, če nam nakup daril vzame čim manj našega dragocenega časa. Ideja je ustvariti kategorije z ustreznimi naslovi, ki vodijo do pripadajoče podstrani. Naslove lahko denimo razvrstite na naslednji način:

  1. Po zgornji meji cene (primer: »Darila do 10,00 €« »Darila do 20,00€« …)
  2. Po spolu (primer: »Darila za NJO«, »Darila za MOŠKE« …)
    Itd.

Nikar pa pri tem ne pozabite ustvariti vsebino prilagojeno praznikom. Več o tem v naslednji točki.

Darila
(Vir: terme-zrece.eu)

3. Ustvarite podstrani posebej namenjene praznikom

 Pri tem ne razmišljajte preveč. Imejte v mislih samo to, da morajo obiskovalci vaše spletne strani takoj opaziti posebne praznične ponudbe. Te strani naj bodo zasnovane tematsko in temu primerno okrašene – denimo božične podstrani, za valentinovo, ipd. Da boste lažje spremljali obiskovalce, ki bodo na stran prišli iz različnih platform, ustvarite več različic podstrani.

Imejte se radi in imejte podstrani namenjene praznikom kar čez vse leto. Na ta način boste »ubili dve muhi naenkrat«: ko bodo ljudje iskali ideje za praznike, jih bodo našli na vaši strani kadarkoli; hkrati pa boste si naredili medvedjo uslugo pri stricu Googlu, saj mu ne bo treba vsakič znova indeksirati na novo ustvarjenih podstrani, vi pa boste posledično v iskalnih rezultatih (na temo prazničnih ponudb in popustov) rangirali višje.

Nasveti za povečanje spletne prodaje
(Vir: mimovrste.com)

4. Praznični popusti (pred, med in po praznikih)

 Potrošnike v prazničnem času vedno zasujemo s takšnimi ali drugačnimi ponudbami. Da bi izmed vseh izstopali prav vi, morate ponuditi nekaj z dodano vrednostjo. To je lahko v tem prazničnem duhu obdarovanja od vsakega nakupa podariti evro ali dva v dobrodelne namene, lahko so to majhne brezplačne pozornosti ob nakupu, dodaten popust za naslednji nakup ali dodajanje bonusa pri nakupu darilnih bonov.

Vsekakor imejte v vaši ponudbi tudi omenjene darilne bone, saj so le-ti tudi časovno omejeni, kar pomeni, da je treba misliti tudi na popuste za vse tiste, ki so prejeli darilni bon za nakup pri vas, saj ga bodo morali vnovčiti kmalu po praznikih. Ker nas ponavadi večina z nakupom daril odlaša do zadnjega trenutka, je vredno razmisliti tudi o t.i. last-minute ponudbah tik pred samim praznikom. Takrat lahko denimo damo popust na že znižane produkte.

Če torej povzamemo – popusti in ugodnosti naj trajajo pred, med in po praznikih, saj boste le na tak način iztržili največ kar se da.

Praznični popusti
(Vir: pikolin.si)

5. Darilni bon oz. popust pri naslednjem nakupu

 Eno so darilni boni, ki jih kupci podarijo drugim – svojim najdražjim, drugo pa so boni, ki jih mi podarimo kupcu samemu, v znak zahvale za opravljen nakup in izkazano zaupanje. To je lahko bon določene vrednosti ali denimo popust na celoten nakup. Pri odločanju za nakup je čedalje bolj pomembna tudi ocena izdelka tistih, ki so se za nakup izdelka že odločili. Še boljše kot sama ocena izdelka pa je komentar izdelka. Ker vemo, da pomaga vsakemu izmed nas, zakaj ne bi kupec pomagal tudi naslednjemu kupcu pri odločitvi? Povabite kupce naj komentirajo kupljene izdelke in si na tak način prislužijo določen odstotek popusta pri naslednjem nakupu pri vas.

darilni bon
(Vir: moments.si)

6. Ustvarite časovno omejene ponudbe

Glede na to, da se praznična nakupovalna mrzlica začne in konča v nekem obdobju pomeni, da je čas pomemben faktor. Izkoristite to priložnost in ustvarite ponudbe in popuste vezane na neko časovno obdobje. Ker kupci ne želijo zamuditi ugodne cene in hkrati tvegati, da bi na koncu ostali brez želenega produkta, bodo nakup opravili kar se da hitro. Še večji učinek t.i. priganjanja k nakupu boste ustvarili z odštevanjem časa do izteka ponudbe.

7. Omejena zaloga

Poleg časovno omejenih ponudb lahko v svojo korist obrnete tudi omejeno število izdelkov. Pri ponudbi lahko v ta namen dodate besedila kot so »Omejena zaloga« ali »Samo v času praznikov« ipd. Tovrstne ponudbe dajejo občutek nujnosti in željo kupca po čim hitrejšem nakupu. Če želite lahko temu dodate tudi odštevanje zaloge ob vsakem opravljenem nakupu.

8. Obrnite v prid družbena omrežja

Nedvomno so družnega omrežja že del vaše dosedanje marketinške strategije in praznično obdobje je ravno pravšnje, da z obveščanjem naših sledilcev preko družbenih omrežij o vseh razprodajah in akcijskih ponudbah, pridobimo še več kupcev. Ustvarite torej vsebino, ki jo bodo vaši sledilci želeli deliti s prijatelji. Izvedite privlačno nagradno igro, pri čemer se bodo za nagrado potegovali vsi, ki bodo denimo všečkali vašo stran, delili vašo objavo za svojem zidu – jo do iztega nagradne igre imeli označeno kot njihovo prioritetno objavo, v komentar označili prijatelja, s komer bi nagrado delili ali bi želeli, da jo osvoji on ipd. Lahko greste še korak naprej in vzpodbudite sledilce, da na svoji strani objavijo sliko in na njej označijo vaše podjetje ter zraven zapišejo še vaš predviden hashtag.

Ne glede na to na kak način se boste odločili povečati svojo prisotnost na družbenih omrežjih, bodite pri tem čimbolj izvirni, saj boste le tako pripravili sledilce, da bodo vašo vsebino tudi delili.

9. Brezplačna dostava v prazničnem času

 Navajeni smo, da si kupec prisluži brezplačno dostavo, ko nakup preseže neko določeno vsoto. V prazničnem času lahko naredimo izjemo in kupcem ponudimo brezplačno dostavo. Verjemite, kupci si to zapomnijo. Mnogokrat kupci primerjajo cene med ponudniki iste stvari. In ne glede na to, da si s cenami izdelkov želimo biti konkurenčni, bomo izgubili kupca, če bodo za sicer cenejši izdelek pri nas, morali dejansko plačati več zaradi plačila dostave. V tem primeru se bo namreč kupec odločil za nakup sicer dražjega izdelka, saj mu ne bo treba plačati za dostavo le-tega – torej bo za nakup dejansko zapravil manj kot če bi kupil izdelek po nižji ceni in moral zanj plačati tudi dostavo.

Brezplačna dostava
(Vir: gizzmo.si)

10. Brezplačna darilna embalaža

 Že tako nam ogromno časa vzame nakupovanje daril, kaj šele njihovo zavijanje. Ponudite torej vašim kupcem možnost brezplačnega zavijanja darila. Papir za zavijanje je poceni – zakaj torej ne bi s takšno majhno pozornostjo razbremenili in osrečili kupca? Včasih je za srečo potrebno tako malo… 😉

Za konec

Predstavili smo vam samo nekaj zamisli, kako pritegniti kupce in povečati prodajo v praznilnem času. Nekateri izmed nasvetov so uporabni skozi vso leto in ne samo v prazničnem času. Seveda izberite tiste, ki menite, da bodo pisani na kožo vašemu poslovanju. Praznični čas v vseh nas prebudi željo po obdarovanju, zato bodite z majhnimi pozornostmi do vaših kupcev radodarni tudi vi – tako se bodo k vam vračali še raje.

Najemite nas za svoj projekt

Začnimo projekt skupaj